اردوغان: برای محاکمه نتانیاهو «قصاب غزه» آماده‌ایم

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تکرار لقب نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان قصاب غزه گفت: ما در حال آماده شدن برای محاکمه نتانیاهو هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که اسم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تاریخ به قصاب غزه ثبت شد و ما خود را برای محاکمه او آماده می‌کنیم.

رئیس جمهور ترکیه طی سخنان در این خصوص گفت: ما در حال آماده‌سازی پرونده‌های حقوقی لازم برای محاکمه نتانیاهو هستیم. ما چشم اندازی برای بررسی راهبردهای جدید از جمله محاکمه عوامل کشتارهای اسرائیل در نوار غزه تدوین می‌کنیم.

رجب طیب اردوغان چند روز پیش هم در اظهاراتی در نشست حزب عدالت و توسعه گفته بود که نتانیاهو مرتکب یکی از «بزرگترین جنایات» قرن شد و نامش به عنوان «قصاب غزه» در تاریخ ثبت شد.

وی تصریح کرد: تصریح کرد: این لکه سیاه نه تنها بر پیشانی نتانیاهو، بلکه بر پیشانی همه کسانی است که بی قید و شرط از او حمایت می‌کنند. نتانیاهو با دامن زدن به یهودستیزی با کشتار خود در غزه، امنیت مردم اسرائیل و همه یهودیان را به خطر می‌اندازد.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین گفت که کشورش تلاش‌های دیپلماتیک برای آزادی گروگان‌ها و برقراری آتش بس دائمی در غزه را افزایش خواهد داد.

اردوغان با بیان اینکه دو سوم ساختمان‌های غزه تخریب، آسیب دیده یا غیرقابل سکونت و زیرساخت‌های آموزشی فرو ریخته است، تاکید کرد: جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی در غزه و کم کاری کشورهای غربی به استثنای یک یا دو کشور در قبال آن را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 49793
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha