خبر بد برای کنعانی زادگان؛ مجوز واردات خودرو بازیکنان تیم ملی لغو شد + جزئیات

دیوان عدالت اداری مجوز هیئت دولت برای ورود خودروی خارجی توسط بازیکنان تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ دوحه را باطل کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد تصمیم به ابطال مجوز ورود خودروهای خارجی توسط فوتبالیست‌ها در حالی ابلاغ شده که بیش‌تر بازیکنانی که مجوز دریافت کرده‌اند، ماشین های خارجی را وارد کرده‌اند و برخی از آن‌ها این ماشین‌ها را فروخته‌اند.

۳۲ بازیکن که در صعود تیم ملی به جام جهانی نقش داشتند این مجوز را دریافت کرده‌اند. این نفرات عبارت بودند از سردار آزمون، امید ابراهیمی، وحید امیری، کریم انصاری‌فرد، علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی، ابوالفضل جلالی، علیرضا جهانبخش، روزبه چشمی، احسان حاج‌صفی، صالح حردانی، سیدحسین حسینی، سیدمجید حسینی، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، میلاد سرلک، یاسین سلمانی، مهدی طارمی، امیر عابدزاده، سعید عزت‌اللهی، مهدی قایدی، سامان قدوس، علی قلی‌زاده، علی کریمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی، میلاد محمدی، امید نورافکن، احمد نوراللهی، سیدپیام نیازمند و سیاوش یزدانی.

مدیرکل گمرک بوشهر بیش از ۲ ماه پیش در مورد وضعیت خودروهای وارداتی ملی‌پوشان گفته بود: ۳۲ مجوز برای بازیکنان تیم ملی فوتبال برای واردات خودروی خارجی صادر شده که تاکنون ۲۱ خودرو وارد گمرک بوشهر شده که ۸ خودروی آن در مرحله تشریفات گمرکی قرار دارد و ۱۳ دستگاه خودرو هم از گمرک بوشهر ترخیص شده است. به‌گفته علی سلیمانی از مجموع مجوزهای صادره برای بازیکنان تیم ملی فوتبال، ۱۱ خودرو تاکنون وارد نشده است.

بنابراین تا نیمه مهرماه امسال حداکثر ۱۱ بازیکن خودروی موردنظرشان را وارد نکرده بودند پس حکم ابطال مصوبه هیئت وزیران احتمالا تاثیری بر وضعیت ایشان نخواهد داشت (البته با این فرض که خودروی موردنظرشان را ثبت سفارش نکرده و وجهی نپرداخته‌اند). اما مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار خودروهای ۲۱ بازیکنی است که هزینه‌های خریدشان تسویه شده و به گمرک ایران رسیده‌اند؛ از این پیچیده‌تر آن ۱۳ نفری که هزینه‌های قانونی گمرک را هم پرداخت کرده و خودرویشان را ترخیص کرده‌اند. به عبارت بهتر این ۱۳ بازیکن نه‌تنها از مرحله گمرک عبور کرده بودند، که خودری خود را از بوشهر به تهران رسانده و حتی برخی به فروش رسانده‌اند!

باید منتظر ماند و دید عاقبت خودروهای واردشده، ترخیص‌شده و فروش‌رفته بازیکنان تیم ملی چه خواهد شد...

۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
کد خبر: 50344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha