درآمد ۱۱ میلیارد دلاری شبکه‌های اجتماعی از تبلیغات بخش کودکان در آمریکا

طبق تحقیق دانشگاه هاروارد، شبکه‌های اجتماعی سال گذشته از بخش تبلیغات بخش افراد زیر سن قانونی در آمریکا در مجموع ۱۱ میلیارد دلار درآمد داشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از آسوشیتدپرس، به گفته محققان این یافته‌ها نشان می‌دهد دولت آمریکا باید برای شبکه‌های اجتماعی قانون تعیین کند. زیرا شرکت‌هایی که از کودکان در پلتفرم هایشان درآمدزایی می‌کنند، نتوانسته اند به طور صحیح خود را قانونمند کنند.

آنها اشاره کرده اند چنین قوانینی در کنار شفافیت بیشتر از سوی شرکت‌های فناوری می‌تواند از آسیب به سلامت ذهنی جوانان اجتناب و روش‌های تبلیغاتی مخربی که کودکان و نوجوانان را هدف گرفته اند، محدود کند.

پژوهشگران برای دستیابی به رقم درآمد شرکت‌ها، تعداد کاربران کمتر از ۱۸ سال فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت، تیک تاک، ایکس و یوتیوب در ۲۰۲۲ میلادی را براساس داده‌های جمعیتی مرکز آمار آمریکا و اطلاعات تحقیقات مؤسسات Common Sense Media و Pew Research تخمین زدند.

در مرحله بعد آنها داده‌های شرکت تحقیقاتی eMarketer و Qustodio (یک اپلیکیشن کنترل والدین) را استفاده کردند تا درآمد تبلیغاتی هر پلتفرم درآمریکا در ۲۰۲۲ میلادی و مدت زمانی که کودکان روزانه در هر شبکه اجتماعی می‌گذراندند را تخمین بزنند.

پس از آن محققان اعلام کردند با استفاده از داده‌ها یک مدل شبیه سازی ساختند تا میزان درآمد تبلیغاتی پلتفرم‌ها از افراد زیر سن قانونی در آمریکا را تخمین بزنند.

محققان و قانونگذاران از مدت‌ها قبل روی تأثیرات منفی ریشه دار در شبکه‌های اجتماعی تمرکز کرده اند که الگوریتم‌های آنها برای تشویق کودکان به استفاده بیش از حد از پلتفرم طراحی شده است.

در بخشی از گزارش آمده است: کودکان و نوجوانانی که به مدرسه می‌روند، احتمالاً می‌توانند تبلیغات را تشخیص دهند اما هنگامیکه این تبیلغات در شبکه‌های اجتماعی مورد اعتماد قرار داده می‌شود، اینفلوئنسرها آن را ترویج می‌کنند یا در کنار محتوای شخصی سازی شده نمایش داده می‌شود، این گروه سنی نمی‌توانند در برابر تبلیغات مقاومت کنند.

طبق تحقیق هاروارد بیشترین درآمد تبلیغاتی از کاربران ۱۲ ساله و کمتر، به یوتیوب (۹۵۹.۱ میلیون دلار) و پس از آن به ترتیب به اینستاگرام (۸۰۱.۱ میلیون دلار) و فیس بوک (۱۳۷.۲ میلیون دلار) تعلق دارد.

در این میان بیشترین درآمد تبلیغاتی از کاربران ۱۳ تا ۱۷ ساله به اینستاگرام (۴ میلیارد دلار)، تیک تاک (۲ میلیارد دلار) و یوتیوب (۱.۲ میلیارد دلار) مربوط است.

محققان همچنین تخمین می‌زنند که اسنپ چت بیشترین سهم از درآمد کلی تبلیغات خود را در سال ۲۰۲۲ از کاربران زیر ۱۸ سال (۴۱ درصد) و پس از آن TikTok (۳۵ درصد)، یوتیوب (۲۷ درصد) و اینستاگرام (۱۶ درصد) به دست آورده است.

۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 50586
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha