پیشرفت فوتبال ایران در جام ملت‌های قطر از دید AFC

آمار خوب تیم ملی ایران در این دوره جام ملت‌های آسیا مدنظر سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از اسپورت، سوریه در اولین حضور خود در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا، چهارشنبه شب در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه به مصاف ایران می‌رود.

تیم ملی ایران در صدر جدول گروه C قرار گرفت و در بازی آخرش ۲ بر یک مقابل امارات پیروز شد و سوری‌ها نیز با شکست یک بر صفر هند در دیدار قبلی خود به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم به این مرحله راه یافتند.

ایران و سوریه برای دومین‌بار در جام ملت‌های آسیا به مصاف هم می‌روند. اولین دیدار این دو تیم در مرحله گروهی جام جهانی ۱۹۸۰ با تساوی بدون گل به پایان رسید.

خوب و بد
ایران برای هشتمین‌بار متوالی به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا راه یافت. با این حال، آن‌ها در سه دوره از چهار دوره گذشته در اولین بازی‌شان در دور حذفی شکست خوردند. یک باخت در وقت اضافه و دو شکست در ضربات پنالتی موجب حذف ایران در اولین بازی دور حذفی جام ملت‌ها شده است.

مرز جدید
سوریه برای اولین‌بار در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا حضور دارد و در مجموع هفتمین حضورشان در این مسابقات را در قطر تجربه کردند. آن‌ها هم‌چنین پس از پیروزی مقابل هند در آخرین بازی مرحله گروهی خود در این دوره، برای اولین بار از سال ۱۹۸۸ به دنبال این هستند که دو دیدار پیاپی را در جام ملت‌ها برنده شوند.

دقت روی توپ
دقت پاس ایران در جام ملت‌های قطر ۸۳.۷ درصد است که بالاترین میزان آن‌ها در پنج تورنمنت گذشته است. در واقع، میانگین ۵۴۹ پاس آن‌ها در هر بازی نیز بیش‌ترین تعداد پاس ایران در پنج دوره اخیر جام ملت‌های آسیا بوده است.

تکل زننده سرسخت
عبدالرحمن ویسی از سوریه ۱۱ تکل در مرحله گروهی انجام داد که بیش از هر بازیکن دیگری در گروه B و نزدیک به دو برابر (احسان حاجی صفی ۶ تکل) بوده است. او وظیفه دشواری در دیدار با ایران در بازی چهارشنبه شب خواهد داشت.

۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 51822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha