خانه چینی ۲ ساله در تهران ساخته می‌شود

در حالی که گفته می شود ساخت خانه در تهران حدود ۵ سال طول می کشد، نائب رئیس شورای شهر تهران می‌گوید که چینی‌ها وعده داده‌اند «ظرف مدت ۲ سال ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در تهران بسازند.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس، «چینی‌ها را آوردیم در تهران خانه بسازند، چون خودمان تکنولوژی صنعتی‌سازی مسکن را نداریم» این را معاون مالی اداری شهر تهران لطف الله فروزنده می‌گوید.قرار است چینی‌ها با روش‌های جدید ظرف مدت یک تا ۲ ساله در پایتخت خانه‌سازی کنند و گفته می‌شود که این خانه ها بیشتر در مناطق جنوبی شهر خواهد بود.ساخت و ساز توسط سازندگان سایر کشورها مثل ترکیه در پردیس تهران انجام شده و حالا قرار است چینی‌ها ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را به جای ۵ سال ظرف ۲ سال بسازند. برای این کار بخشی از زمین ها از سوی شهرداری تهران تامین می‌شود.

هنوز تفاهم نامه ساخت واحدهای مسکونی با چینی‌ها به قرارداد تبدیل نشده اما تا پایان سال جاری این کار قطعی می شود.به گفته مدیران دولتی، چینی‌ها و بلژیکی‌ها با هزینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار برای هر مترمربع می‌توانند خانه بسازند. عمر مفید این خانه بالای ۵۰ سال است و منابع مالی هم توسط سرمایه گذار خارجی تامین می شود.

بر اساس آمار منتشره، ۵۱ درصد مردم تهران اجاره‌نشین هستند و خرید مسکن در تهران بیش از ۶۰ سال برای یک فرد عادی زمان می‌برد.

عضو کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن فرشید پورحاجت می‌گوید بخش خصوصی کشور این آمادگی را دارد که با یک شرایط عادلانه وارد عرصه تولید و عرضه مسکن شود و «می‌توانیم مسکن مناسب‌تری را نسبت به شرکت‌های غیرایرانی تولید کنیم.» در مقابل نائب رئیس شورای شهر تهران پرویز سروری به خبرنگار فارس می‌گوید که «در همه جای دنیا تلاش می شود سرمایه گذار خارجی بیاید، حالا زمینه ایجاد شده و قرار است در مدت کوتاه مردم خانه‌دار شوند.»

به گفته کارشناسان، با برداشتن موانع ساخت و ساز و ارائه تخفیفات عوارض، شهروندان ترغیب به نوسازی می شوند. همچنین ورود سرمایه گذار خارجی و تزریق منابع می‌تواند مسکن را از حالت رکود خارج کند با عرضه بیشتر مسکن قطعا تقاضا کاهش و قیمت ملک به ثبات نسبی می رسد.

۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 52486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha