بازار سکه در حالت آماده باش/عرضه گسترده سکه در راه است

قیمت سکه امامی در معاملات نقدی دو روز قبل صعودی شد؛ در حال حاضر معامله‌گران انتظار دارند باعرضه سکه امامی در هفته آتی حباب سکه در سرازیری کاهش قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز، طبق خبرهای منتشر شده در روزهای آینده بازار سکه یک اتفاق مهم را تجربه خواهد کرد. طبق خبرهای منتشر شده مرکز مبادله ایران اعلام کرده در تاریخ ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۲ عرضه گسترده سکه را آغاز خواهد کرد. در همین راستا در روز شنبه برخی از معامله‌گران توصیه می‌کردند که سکه بازان سکه‌های ۸۶ و قدیم را بفروشند تا دچار زیان نشوند. این دسته مدعی بودند که قیمت این سکه‌ها بعد از عرضه سکه‌های جدید بانک مرکزی وارد فاز نزول خواهد شد. معامله‌گران انتظار دارند با عرضه سکه امامی در هفته آتی حباب سکه کاهش پیدا کند.

این پیش بینی در حالی مطرح شد که قیمت سکه امامی در همان روز صعودی بود. این فلز گران‌بهای داخلی در روز شنبه با رشد تقریباً ۲۵۰ هزارتومانی به ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. بااین‌حال در زمان تدوین این گزارش هر قطعه سکه امامی در حدود ۳۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت خورد که نسبت به‌روز شنبه ۱۵۰ هزار تومان کاهش را ثبت کرده است.

از سوی دیگر قیمت طلای جهانی هم با نوسان کاهشی ۲ دلاری در محدوده ۲۰۳۳ دلار معامله شد. فارغ از بازار طلا و سکه قیمت تتر در روز یکشنبه نوسان قابل‌توجهی را ثبت نکرد و بین ۵۷ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۷ هزار و ۴۰۰ تومان نوسان داد. قیمت تتر از دوم اسفند وارد کانال ۵۷ هزار تومان شده است و همچنان در این کانال نوسان می‌دهد.

بازار سکه در حالت آماده باش/عرضه گسترده سکه در راه استبازار سکه در حالت آماده باش/عرضه گسترده سکه در راه است

بازار سکه در حالت آماده باش/عرضه گسترده سکه در راه است

بااین‌همه، تحلیلگران فنی معتقدند قیمت سکه امامی در بازار امروز مرز ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. به عقیده این دسته درصورتی‌که سکه بالای مرز ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تثبیت دهد، احتمال رسیدن تدریجی آن به پله هشتم کانال مذکور وجود دارد. بااین‌حال اگر سکه مرز ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است تا محدوده ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کند.

۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 52778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha