ادعای العربیه؛ تهران و واشنگتن بر سر عدم تشدید تنش توافق کردند

در پی حمله اسرائیل به ساختمان وابسته به کنسولگری ایران در دمشق، منابع آمریکایی به العربیه گفتند که تهران و واشینگتن بر سر عدم تشدید تنش توافق کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در پی حمله اسرائیل به ساختمان وابسته به کنسولگری ایران در دمشق، منابع آمریکایی به العربیه گفتند که تهران و واشینگتن بر سر عدم تشدید تنش توافق کردند.

به نوشته العربیه، ترور فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در ساختمانی متعلق به نمایندگی دیپلماتیک ایران، دست‌کم تا آینده نزدیک، یک «تنش‌افزایی بی‌سابقه» قلمداد خواهد شد، به همین دلیل مقامات آمریکایی‌ رسما تایید کردند که پس از این حمله، پیامی را با این محتوا برای ایران ارسال کردند که آمریکا هیچ ارتباطی با این حمله ندارد.

منابع آگاه به العربیه گفتند: «مد نظر قراردادن نقاط ضعف و احتمال در معرض خطرقرار گرفتن آمریکایی‌ها اعم از غیرنظامی و نظامی، ضرورت داشت».

واشنگتن همچنین گشودن کانال ارتباطی با ایرانی‌ها را ضروری می‌داند تا از این طریق نسبت به عدم تشدید تنش و در معرض خطر قرار نگرفتن آمریکایی‌های مستقر در منطقه، اطمینان حاصل شود.

به گفته این منابع، پیام آمریکا صراحتا تاکید دارد که نیروها و دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور به هیچ وجه در تدارک حمله به دمشق مشارکت نداشته و ایران باید بر این اساس عمل کند.

همین منابع تأکید کردند که پیام آمریکا، متضمن هیچ هشدار و یا تهدیدی علیه ایران نبوده است. سخنگویان دولت آمریکا در توجیه این خط مشی تاکید دارند که دولت آمریکا ضرورتی به هشدار یا تهدید نمی‌بیند؛ به‌ ویژه که به زعم آن‌ها هشدار پیشین واشینگتن به تهران همچنان پابرجاست و نیروهای مقاومت از دو ماه پیش، آمریکایی‌ها را هدف هیچ حمله‌ای قرار ندادند.

به نوشته العربیه، نه تهران و نه واشنگتن در صدد تشدید تنش در خاورمیانه نیستند و هر دو نمی‌خواهد دامنه منازعه منطقه از غزه فراتر رود و به گفته منابع این خبرگزاری، تهران حتی بیشتر از واشنگتن خواهان حفظ ثبات و آرامش است. سخنگویان دولت آمریکا اکنون با این دیدگاه که ارسال پیام مستقیم به ایران برای حفظ جان سربازان و غیر نظامیان آمریکایی امری ضروری بود، قویا احساس می‌کنند که اوضاع منطقه دچار تشدید تنش نخواهد شد.

۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 54020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha