رسانه های فارسی زبان معاند سخنگوی دولتهای غربی اند/اسرائیل از شدت حمله ایران غافلگیر شده است/ در حمله ایران به اسرائیل،۱/۳ میلیارد دلار هزینه موشکی به این رژیم تحمیل شد

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: اگر حمله نظامی ایران به مواضعی در اسرائیل ناموفق بوده است دلیلی بر عصبانیت و حمله متقابل اسرائیل به ایران نیست. آنچه طی روزهای گذشته از تحرکات سران غربی و سفرهای آنها به اراضی اشغالی و دیدار با بنیامین نتانیاهو مشاهده می شود حاکی از آن است که اسرائیل از شدت حمله ایران غافلگیر شده است.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد دکتر محمد مرندی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در گفت و گو با رادار اقتصاد در پاسخ به این پرسش که به زعم شما عمده هدف رسانه های فارسی زبان معاند در عدم توفیق حمله موشکی ایران به مواضعی در اسرائیل چیست، گفت: دراین موضوعی شکی نیست که رسانه های فارسی زبان معاند آن سوی مرزها سخنگوی دول غربی به شمار می روند بنابراین انتظار نمی رود در راستای رسالت واقعی رسانه ای یعنی تبیین صادقانه اخبار گام بردارند به این خاطر تلاش می کنند تا با تلقین این موضوع به مخاطب که ایران در حملات پهبادی و موشکی دستاوردی نداشته است موضوع حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی را از منظر قدرت نظامی ایران برجسته نکنند.

وی در این باره خاطر نشان کرد: مساله حائز اهمیتی که رسانه های فارسی زبان و بلندگوهای دشمن بدان باید پاسخ دهند وجود تناقضی روشن و چشمگیر در سخن و عمل آنها و سران اسرائیلی است. اینجا این پرسش مطرح می شود در صورتی که اخبار شما صحت دارد و حملات موشکی و پهبادی جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل کمترین دستاوردی نداشته است علت تحرکات و تشکیل جلسات مکرر اسرائیل و رسانه ای کردن اخبار مرتبط با پاسخ نظامی اسرائیل به ایران چیست؟

مرندی در این باره بیان داشت: اگر حمله نظامی ایران به مواضعی در اسرائیل ناموفق بوده است دلیلی بر عصبانیت و حمله متقابل اسرائیل به ایران نیست. آنچه طی روزهای گذشته از تحرکات سران غربی و سفرهای آنها به اراضی اشغالی و دیدار با بنیامین نتانیاهو مشاهده می شود حاکی از آن است که اسرائیل از شدت حمله ایران غافلگیر شده است.

محمد مرندی استاد سیاست خارجی و مسائل بین الملل تصریح نمود: در صورتی که اگر حملات ایران به اسرائیل ناموفق بوده باشد اسرائیل پیروز میدان است و نباید عصبانی نباشد. پافشاری اسرائیل برای پاسخ نظامی به ایران نشان دهنده ضربات بسیار سنگینی است که از حمله ایران بر آنها وارد شده است.

محمد مرندی درباره موضوع توان موشکی و نظامی ایران که طی روزهای گذشته در شبکه های فارسی زبان و کارشناسان بین الملل مورد مناقشه قرار گرفته مبنی بر اینکه توان نظامی ایران آنگونه که ادعا می شد، نیست گفت: در طی حمله ایران به اسرائیل اهداف خاصی دنبال شد که خوشبختانه یک به یک محقق گردید که از جمله آنها می توان به ارزیابی میزان قدرت نظامی و دفاعی اسرائیل اشاره کرد.

وی در این باره توضیح داد و گفت: در طی حملات پهبادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی بخش قابل توجهی از ذخایر گرانفیمت موشکی اسرائیل و آمریکا صرف پاسخ به موشک های ایرانی شد. بنا بر گزارش ها و اعتراف سران آمریکایی و اسرائیلی در حمله گذشته ایران به اسرائیل، بیش از ۱/۳ میلیارد دلار هزینه موشکی به این رژیم غاصب کودک کش تحمیل شد در حالی که هزینه های ایران بیش از چند میلیون دلار نبوده است.

وی در ادامه بحث به نکته ظریف اما مهمی اشاره کرد و گفت: مساله حائز اهمیت در حمله ایران به اسرائیل که از دید رسانه ها نیز پنهان نمانده این است که اکثر این موشک های استفاده شده ایران در این حمله در راستای کار دریافت اطلاعات بخصوص در حوزه چگونگی تکنولوژی طرف مقابل به کار گرفته شد آن هم با کمترین هزینه ممکن، ضمن اینکه ایران از موشک ها و پهبادهای قدیمی و کم قیمت خود در این حملات استفاده کرد یعنی از موشک های به روز با توان های بسیار پیشرفته رو نمایی نشده است.

این کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در ادامه بحث تاکید نمود: مساله حائز اهمیتی که رسانه های فارسی زبان معاند بدان اشاره نمی کنند این است که موشک های قدیمی به کار گرفته شده از سوی ایران بیشتر در راستای عملیات فریب و تحمیل هزینه تسلیحاتی به اسرائیل و در راستای کسب اطلاعاتی به کار گرفته شد و خوشبختانه در تحقق اهداف مورد نظر به خوبی عمل شد.

محمد مرندی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در پاسخ به این پرسش که در صورت حمله متقابل اسرائیل به ایران آیا شاهد تکرار حملات بین ایران و رژیم کودک کش خواهیم بود، گفت: در این موضوع تردیدی نیست که اسرائیل به خودی خود توان غلبه نظامی بر ایران را ندارد. اگر اسرائیل چنین توانی می داشت قطع به یقین با مخالفت های مکرر آمریکا مواجه نمی شد چرا که آمریکایی ها و طرف های غربی به خوبی می دانند مواجهه مستقیم اسرائیل بدون کمک کشورهای غربی به زیان رژیم غاصب و در نهایت نتیجه ای جز باخت برای نتانیاهو به دنبال ندارد.

وی در پایان گفت و گو تاکید کرد: همگان به خوبی می دانند آمریکا دلسوز مردم ایران نیست، یا نگران گسترش جنگ نیست بلکه نگران به خطر افتادن منافع خود و زیان های بیشماری است که در صورت تداوم و تکرار جنگ بین ایران و اسرائیل بر رژیم غاصب تحمیل می شود، چرا که اگر آمریکا مدافع حقوق بشر بود تا کنون بارها مانع تداوم حملات اسرائیل به غزه و نسل کشی در این باریکه شده بود، بنابراین توصیه آمریکا و دنیای غرب به اسرائیل برای عدم درگیری با ایران ناشی از آگاهی به شکستی است که در انتظار اسرائیل است.

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰
کد خبر: 54691

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha