آیت الله رئیسی ریل دولت را به مسیر اصلی بازگرداند/علی رغم کارشکنی ها، نامهربانی ها و زد و بندهای کانون های قدرت و ثروت شهید رئیسی توانست درمسیر حل مشکلات اقتصادی گامهای بلندی بردارد

کارشناس و تحلیلگرسیاسی و رسانه گفت: در عرصه داخلی با غلبه بر مشکلات علی رغم کارشکنی ها، نامهربانی ها و بسیاری از زد و بندهای کارنون های قدرت و ثروت شهید ابراهیم رئیسی توانست درمسیر حل مشکلات اقتصادی گامهای بلندی بردارد چرا که اهتمام ویژه ای به رفع موانع تولید داشتند موضوعی که نشان دهنده روحیه انقلابی و جهادی ایشان بود.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حمید رضا ترقی کارشناس و تحلیلگر سیاسی و رسانه در گفت و گو با رادار اقتصاد با اشاره به چرایی این موضوع که رهبر معظم انقلاب رئیس جمهور شهید را برای انقلاب و نظام مغتنم و خدمتگزار خواندند، گفت: مغتنم بودن شخصیت آقای رئیسی آنگونه که مقام معظم رهبری فرمودند به این دلیل است که این شهید عزیز طی سه سال گذشته که به عنوان رئیس جمهور مردم ایران انتخاب شدند توانست ریل دولت را که از مسیر سیاست های مقام معظم رهبری و نظام منحرف شده بود را به مسیر اصلی خود بازگرداند. طبیعتا وقتی چنین شخصیتی با این توانایی می تواند مسیر غلط دولت گذشته را که منجر به بروز مشکلات عدیده ای در حوزه سیاست خارجی اقتصادی و.. شده بود را به ریل اصلی برگرداند درواقع شخصیتی مغتنم برای نظام است.

وی در این باره خاطر نشان کرد: خدا را شاکر هستیم که انقلاب اسلامی در طی بیش از چهل سال گذشته از شخصیت مغتنم آقای رئیسی و از کفایت های مدیریتی ایشان بهره مند شد چرا که شهید ابراهیم رئیسی با تغییر ریلی که ایجاد کرد توانست در بسیاری از حوزه ها مثل نحوه برخورد با مردم، رفتار مناسب و مطلوب با منتقدین و شنیدن سخنان ونقدهای آنها، مشاوره گرفتن از نخبگان و کارشناسان و تحقق سیاست های مقام معظم رهبری وضعیت را به سمتی هدایت کند که قطعا ما را به قله موفقیت می رساند.

حمید رضا ترقی کارشناس و تحلیلگر سیاسی و رسانه در ادامه با اشاره به مهمترین شاخصه های رئیس جمهور شهید ایران اسلامی گفت: از جمله مهمترین ویژگی های شخصیتی آیت الله رئیسی، تحول خواهی است. وی در هر جایگاهی که قرار گرفت به دنبال تهیه سند تحول برای آن دستگاه یا قوه بود اعم از قوه قضاییه یا مقننه.

حمید رضا ترقی در این باره تصریح نمود: تهیه سند تحول توسط شهید رئیسی نشان می دهد وی از وضعیت موجود راضی نبود که به دنبال تحول به احسن الحال بود. آقای رئیسی تمایل داشت حکمرانی مطلوب مورد نظر اسلام نظام رهبری را در همه عرصه ها اجرا کند.

کارشناس مسائل سیاسی و رسانه یادآور شد: ویژگی مثبت دیگری در شخصیت آقای رئیسی عدالت خواهی و عدالت طلبی و مبارزه با فساد است. این ویژگی در مدیرانی دیده می شود که مبارزه با فساد را از بدنه تشکیلاتی خود شروع می کنند و هیچ استثنا و تبعیضی برای مبارزه با فساد قائل نیستند، آقای رئیسی چنین شخصیتی داشتند چرا که همواره به دنبال تحقق عدالت در جامعه براساس رهنمون های رهبری و دین مبین اسلام بود.

وی در ادامه بحث خاطر نشان کرد: در حوزه اقتصاد و سیاست و در حوزه فرهنگ شهید آیت الله رئیسی تلاش می کرد تا مانع تبعیض ها و رانت ها در جامعه شود تا همه مردم به امکانات برابری دست بیابند و فرصت ها به طور مساوی در جامعه پخش شود.

کارشناس و تحلیلگر رسانه و سیاسی گفت: ویژگی دیگر آیت الله شهید ابراهیم رئیسی خستگی ناپذیری و روحیه جهادی برای جبران عقب ماندگی های کشور بود. از آنجا که متاسفانه در دهه گذشته در بسیاری از زمینه ها اعم از اقتصاد، فرهنگ و سیاست خارجی عقب ماندیم رفع این عقب ماندگی نیازمند تلاش مضاعفی بود که جز با روحیه جهادی امکان انجام آن نبود. آقای رئیسی با داشتن چنین روحیه ای توانست بخش اعظمی از این عقب ماندگی راجبران کند بخصوص در عرصه سیاست خارجی جایگاه جمهوری اسلامی ایران را ارتقاء دهد.

وی در این باره بیان داشت: نوع برخورد کشورها و دولها با شهادت ایشان و گسترش عزای عمومی در کشورهای مختلف و پیامهای تسلیت سران کشورهای مختلف دنیا نشان داد وی توانست جایگاه ایران را در عرصه و مناسبات بین المللی ارتقا دهد و از حالت انفعال گذشته خارج کند.

حمید رضا ترقی در خصوص عمده فعالیت های شهید ابراهیم رئیسی در عرصه های مدیریت داخلی نیز گفت: در عرصه داخلی با غلبه بر مشکلات علی رغم کارشکنی ها، نامهربانی ها و بسیاری از زد و بندهای کانون های قدرت و ثروت شهید ابراهیم رئیسی توانست درمسیر حل مشکلات اقتصادی گامهای بلندی بردارد چرا که اهتمام ویژه ای به رفع موانع تولید داشتند موضوعی که نشان دهنده روحیه انقلابی و جهادی ایشان بود.

۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 55765

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha