اسکله ۳۲۰ میلیون دلاری آمریکا در غزه از هم پاشید

اسکله شناوری که آمریکا برای آن تبلیغات فراوان به راه انداخته بود به ناکامی بزرگی برای دولت بایدن تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به فروپاشی اسکله شناور آمریکایی در سواحل غزه ۱۲ روز پس از ایجاد آن واکنش نشان داد و به هزینه ۳۲۰ میلیون دلاری که بر باد رفته است نیز پرداختند.

رسانه صهیونیستی «کالکالیست» نوشت: اسکله شناوری که ارتش آمریکا با هزینه ۳۲۰ میلیون دلاری احداث کرده بود به علت شریاط نامساعد جوی و اموج قوی در هم شکست.

فروپاشی اسکله ۳۲۰ میلیون دلاری آمریکا در غزه، ناکامی برای بایدن

رسانه صهیونیستی «زمان» نیز در گزارشی در این باره نوشت: آمریکائیها برای راه اندازی این اسکله با دشواری روبرو شده‌اند؛ این به علت شکست‌های متوالی است.

در این گزارش آمده است: تاکنون امواج چهار بخش از آنرا به منطقه میان عسقلان و اشدود برده‌اند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز از این اوضاع به مثابه چالشی بزرگ برای دولت بایدن نام برد. این در حالی است که حماس اعلام کرده است که هدف آمریکا از اسکله شناور فریب افکار عمومی جهان است

منابع وابسته به حماس اعلام کردند: هدف آمریکا از اسکله شناور فریب افکار عمومی جهانیان درباره کمک‌های انسان دوستانه است و از سوی دیگر، از طریق این اسکله سعی در سرپوش گذاشتن بر روی حمایت تسلیحاتی خود از رژیم صهیونیستی را دارد.

این منابع بیان کردند: به خاطر تداوم محاصره غزه، بحران گرسنگی بر سرتاسر این منطقه سایه افکنده است و اسکله شناور هیچ کمکی به کاهش بحران انسانی باریکه غزه نکرده است و بحث های محافل منطقه ای و بین المللی درباره وارد کردن کمک ها به داخل غزه، هیچ نتیجه واقعی بر روی گرسنگی ساکنان غزه ندارد. خواسته اصلی ما بازگشایی تمامی گذرگاه های زمینی غزه و واردات تمامی نیازهای ساکنان این منطقه است.

۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 55971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha