شیلی ۰-۱ آرژانتین؛ یک تعویضیِ طلایی رنگ به نام لائوتارو + فیلم خلاصه بازی

با تک گل لائوتارو مارتینز که در دقایق پایانی به ثمر رسید، آرژانتین، شیلی را شکست داد و صعود خودش به مرحله حذفی را قطعی کرد. این دومین بازی متوالی است که مهاجم اینتر به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین می شود و جالب اینجاست که مانند بازی با کانادا، این بازی هم در دقیقه ۸۸ گلزنی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در جریان دیداری از هفته دوم دور گروهی رقابت‌های گروه A کوپا آمریکا ۲۰۲۴، تیم های شیلی و آرژانتین مقابل هم قرار گرفتند این بازی در نهایت با پیروزی ۰-۱ آرژانتین به پایان رسید.

اطلاعات بازی شیلی و آرژانتین

  • بستر برگزاری: دور دوم مرحله گروهی کوپا آمریکا ۲۰۲۴
  • تاریخ برگزاری: چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳ (۲۶ ژوئن ۲۰۲۴)
  • ساعت برگزاری: ۰۴:۳۰ به وقت تهران
  • مکان برگزاری: مت لایف، نیوجرسی
  • داور: آندرس ماتونته (اروگوئه)
  • گلزن آرژانتین: لائوتارو مارتینز '۸۶

گزارش بازی شیلی و آرژانتین

آرژانتین که در اولین بازی خود مقابل کانادا به پیروزی ۰-۲ دست یافته بود، این بار به مصاف تیمی رفت که آن‌ها را در فینال‌های کوپا آمریکا ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ شکست داده بود. لیونل اسکالونی با قرار دادن نیکلاس تالیافیکو، انزو فرناندز و نیکو گونزالس در ترکیب اصلی، مقابل شیلی سه تغییر در ترکیب ابتدایی خود ایجاد کرد.

همانطور که انتظار می‌رفت، آرژانتین تقریباً از همان سوت شروع بازی، شیلی را تحت فشار قرار داد و هیچ وقت توپ را برای بیش از چند دقیقه از دست نداد. با این حال، با وجود تسلط بر مالکیت توپ، مدافع عنوان قهرمانی کوپا آمریکا تنها در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازی موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای برای گلزنی داشت. تکل‌های خشن از سوی بازیکنان شیلی، توقف‌های متعدد به دلیل مصدومیت بازیکنان هر دو طرف و سوت‌های فراوان باعث شد نیمه اول بازی ریتم خوبی نداشته باشد.

بهترین فرصت آرژانتین برای گلزنی در دقیقه ۳۶ توسط لیونل مسی رقم خورد. ستاره اینتر میامی از ۲۵ متری ضربه ای دقیق زد که به تیرک دروازه سمت راست برخورد کرد و به بیرون رفت. کلودیو براوو در موقعیت مناسبی قرار نداشت و اگر ضربه مسی چند اینچ به سمت چپ منحرف می‌شد، آرژانتین با برتری ۱-۰ به رختکن می‌رفت. با این حال، در پایان نیمه اول نتیجه بدون گل مساوی ماند و شیلی حتی یک شوت هم به سمت دروازه حریف نزد.

شیلی نیمه دوم را با شدت بیشتری نسبت به نیمه اول آغاز کرد. آن‌ها چندین بار صاحب توپ شدند، اما بیش از حد روی ارسال‌های بلند که اغلب نادرست بودند، تکیه کردند. آرژانتین در مقابل، هرگز در لاک دفاعی فرو نرفت. در واقع، آن‌ها در دقیقه ۶۱ یک بار دیگر با بدشانسی مواجه شدند، جایی که گونزالس از داخل محوطه جریمه با پای چپ شوت محکمی زد که به تیر دروازه برخورد کرد.

لاروخا در ۲۵ دقیقه پایانی بازی حملاتش را شروع کرد و باعث شد امیلیانو مارتینز چند مهار دیدنی از خود به جا بگذارد، از جمله مهار یک ضربه والی از اچه وریا در دقیقه ۷۵. با این حال، تلاش‌های سخت شیلی بی‌نتیجه ماند، زیرا لائوتارو مارتینز در دقیقه ۸۸، از دفع توپ ناقص مدافعان شیلی روی کرنر ارسالی لیونل مسی استفاده کرده و گل پیروزی بخش را به ثمر رساند.

فیلم خلاصه بازی شیلی و آرژانتین

۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 56902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha