پرستو صالحی با انتشار فیلمی ضمن اظهار پشیمانی خواستار بازگشت به ایران شد + فیلم

پرستو صالحی، بازیگر قدیمی که در اغتشاشات ۱۴۰۱ نقش داشت، با انتشار ویدیویی از پشیمانی خود درباره مهاجرت خبر داده و خواستار بازگشت به ایران شده است، اما آیا این بازگشت بدون پذیرش اشتباهات و رعایت قوانین ممکن است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، یکی از بازیگران قدیمی زن ایرانی که در سال ۱۴۰۱ نقش پررنگی در اغتشاشات داشت، با انتشار ویدئویی مانند بسیاری از سلبریتی‌ها از مهاجرت و ترک وطن ابراز پشیمانی کرده‌است.

پرستو صالحی در حالی اعلام می‌کند برای بازگشت به ایران از طریق خانه سینما درخواست داده است که فعالیت‌های وی در گذشته خلاف قوانین کشور بوده و رفتارش به یک سازمان صنفی مربوط نمی‌شود که از آنجا توقع حمایت و کمک دارد.

البته صالحی اولین کسی نیست که به دلایل مختلف اقتصادی یا دوری از خانواده دلش برای وطن پر می‌کشد و این رفتاد نامتوازن در بسیاری از این دست افراد تکرار این روزهای فضای مجازیست.

کنشگری آنها برای بازگشت به وطن هم متعادل نیست. پشیمان هستند اما حاضر نیستند به اشتباهات و البته جرایم خود اعتراف کنند و توهمشان نیز این است که ایران افراد بسیار مهمی را از دست داده و باز هم روششان تنها جریحه‌دار کردن افکار عمومی و بازی با احساسات همان مردمی است که خیلی راحت آنها را بازی دادند و برای منافع شخصی خود از کشور خارج شدند.


پرستو صالحی و امثال وی بارها ثابت کرده‌اند ایران برایشان وطن نیست و هتلی است که هر وقت معترض باشد به راحتی آن را ترک و زمانی که وضعیت اقتصادی آنها خراب می‌شود و به قول خودشان نمی توانند کارشان را بنحو احسن انجام دهند به راحتی آن را ترک می‌کنند.

آنها البته به این موضوع توجه نمی‌کنند که حتی هتل هم قوانینی دارد و نمی‌توان با عدم رعایت قوانین آن، آنجا را به بدترین شکل به هم بریزند و سپس بدون پرداخت هرگونه خسارتی بخواهند به آن بازگردند.


پرستو صالحی‌ها یا موضوع را بسیار ساده و سهل گرفته‌اند و خود را به سادگی زده‌اند و یا دستاویز جریاناتی شده‌اند که خیلی به عمق آن واقف نیستند آن‌ها بدون اشاره به آتشی که در اغتشاشات ۱۴۰۱ دمیدند و باعث شهادت بسیاری از جوانان و قربانی شدن مردم شدند خواستار بازگشتی بدون هزینه هستند که این قابل پذیرش نیست.
آنچه مشخص است توهمات آنها از زندگی در آن سوی مرزها و آمال و آرزوهایشان به باد رفته اما همچنان اثری از تمکین به قوانین کشور و احترام به هویت و فرهنگ ایرانی آنها دیده نمی‌شود و حتی در ویدئوی منتشره باز هم بدون حجاب حاضر شده و خود این امر حساسیت برانگیز است.

ایران وطن و خانه همه ما است اما باید توجه داشت که قوام این خانه دین مبین اسلام و هویت ایرانی است که لزوم حفظ حجاب و پوشش متناسب و معروف آن بدیهی است و عادی سازی خلاف آن انجام پذیر نیست.


از پرستو صالحی‌ها باید پرسید: آیا انتظار دارید خوش باور بود که شما و امثال شما با توجه به سوابق تاریکتان پس از بازگشت به وطن قوانین کشور را رعایت و با دلزدگی از وطن بار دیگر اعمال خود را تکرار نخواهید کرد؟

پرستو صالحی در بخشی از ویدئوی منتشر شده که باز هم حجاب را رعایت نکرده و به صورت گسترده منتشر شده می‌گوید:من چند ماه است برای برگشتم به ایران از طریق خانه سینما درخواست دادم و نمی‌دانم چطور برخورد می‌شود. دلایل زیادی برای برگشت دارم که یکی آن دلایل مادرم است. یکی دیگر از دلایلی که دارم این است که از لحاظ مالی دچار مشکل شدم و فکر می‍کنم در کشور عزت و احترام بهتری خواهم داشت.

باید پذیرف انتشار ویدئوهای از این دست و حرفهای آنها درست است که نشان از پشیمانی درمورد ترک وطن می‌دهد اما هیچ رنگ و بویی از جبران یا تن دادن به قوانین کشور نمی‌دهد و حتی تکرار و عادی سازی اعمال خلاف قانون مانند بی حجابی و تشویش اذهان عمومی در بهترین حالت است. هر چند می‌توان از ادبیات آنها به راحتی به احتمال در سر پروراندن نقشه‌های جدید توسط خود و البته دست های پشت پرده‌ای بود که با تحولات سیاسی کشور دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند.

۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۹
کد خبر: 58086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha