اسرائیل خواهان درگیری گسترده و کشاندن ایران و آمریکا به یک جنگ منطقه ای است/محور مقاومت باید تجدید نظری در مسائل امنیتی خود داشته باشد/ایران پاسخ های تاکتیکی بسیار دقیقی به اسرائیل می دهد

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و امور بین الملل گفت: ایران پاسخ مشروع به اسرائیل داده و از حق قانونی و بین المللی خود استفاده کرده است. عملیات علیه اسرائیل از جهات مختلفی به ضرر دولت نتانیاهوست چرا که توان اقتصادی اسرائیل را تضعیف می کند و منجر به مهاجرت معکوس و فرار سرمایه داران از اسرائیل می شود.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حمید رضا ترقی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و امور بین الملل در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص مهمترین محورهای مرتبط با مسائل منطقه از جمله حملات فی مابین محور مقاومت و اسرائیل گفت: به طور مشخص روشن است صهیونیست ها شکست سنگینی از حماس و جبهه مقاومت خورده اند و امروز درون باتلاقی گیر کرده اند که راه فراری پیش روی آن نیست، از آن سو دولت نتانیاهو نگران سقوط کابینه است چرا که نتوانسته شکست های پیاپی که در جنگ داشته را جبران کند و همچنان در رسیدن به اهداف مورد نظر ناکام مانده است.

وی در این باره خاطر نشان کرد: افکار عمومی جهان به شدت بر ضد دولت نتانیاهوست بخصوص درکشورهای غربی که تا پیش از این در سال های گذشته چنین نگاه منفی به اسرائیل نداشتند، این موضوع روی دولتهای غربی به عنوان اصلی ترین حامیان اسرائیل نیز فشار وارد کرده است.

حمید رضا ترقی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی گفت: آمریکا برای انتخابات و دست یابی به پیروزی مجدد دموکراتها نیازمند به پیروزی اسرائیل است اگر این شکست در افکار عمومی جهان تثبیت شود ضربه سنگینی به انتخابات آمریکا می خورد؛ چرا که منجر به شکت جریانی که در آمریکا مدافع صهیونیزم است می شود.

وی در این باره تصریح نمود: به طور مشخص می توان گفت صهیونیست ها برای فرار از این شرایط و تغییر میدان در این بازی چنین جنایتی در لبنان را رقم زدند؛ آنها تصور می کردند با ترور سید حسن نصراله می توانند زمینه را برای نشان دادن پیروزی موقت اسرائیل فراهم کنند اما نتیجه این اشتباه محاسباتی به زیان اسرائیل تمام می شود.

وی در این باره بیشتر توضیح داد و گفت: نتیجه این اشتباه محاسباتی اسرائیل این است که ترور سید حسن نصراله موجب شد تمامی حوزه مقاومت از حزب اله و لبنان دفاع کنند. امروز جهان حمایت ویژه ای از محور مقاومت به عمل می آورد این حمایت خون تازه ای به رگ های جبهه مقاومت دمید، خون تازه ای که قطعا نتیجه شهادت سید حسن نصراله است.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی یادآور شد: این جنایت ضربه سنگینی بر حیثیت اسرائیل وارد کرد. با اینکه این تصور درست است که اسرائیل خواهان درگیری گسترده و کشاندن ایران و آمریکا به یک جنگ منطقه ای است اما حمله هوایی جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل نشان داد از ترس وقوع جنگ جهانی نباید به اسرائیل اجازه ارتکاب هر خطا و جنایتی را داد، پس این تحلیل که به دلیل نگرانی از وقوع جنگ جهانی نباید به اسرائیل پاسخ قاطعی بدهیم از اساس غلط و غیر واقعی است و تحلیل درستی از شرایط کنونی منطقه نیست.

حمید رضا ترقی یادآور شد: ایران پاسخ های تاکتیکی بسیار دقیقی به اسرائیل می دهد همانطور که دیدیم البته این گوشه ای از پاسخ های تاکتیکی بود؛ پاسخ هایی که می تواند ضربه کاری به اسرائیل بزند که نتواند کمر راست کند، لذا نتانیاهو و حامیان غربی وی بخصوص آمریکا باید مراقب باشند وی دست به کاری نزند که منطقه را به سمت جنگ فراگیر سوق دهد.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی گفت: به نظر می رسد انچه وظیفه امروز است همانطور که در بیانات و پیام رهبری مشخص شد تمامی جبهه های مقاومت باید متحد ومسنجم شوند وبه کمک هم برسانند تا حزب اله را در نبرد با صهیونیست ها مورد حمایت جدی قرار دهند. امروز از نظر نیروی انسانی و امکانات هر گونه حمایت از محور مقاومت ضرروی است تا ضربه های کاری تری به رژیم صهیونیستی وارد شود.

حمید رضا ترقی گفت: ایران پاسخ مشروع به اسرائیل داده و از حق قانونی و بین المللی خود استفاده کرده است. عملیات علیه اسرائیل از جهات مختلفی به ضرر دولت نتانیاهوست چرا که توان اقتصادی اسرائیل را تضعیف می کند و منجر به مهاجرت معکوس و فرار سرمایه داران از اسرائیل می شود.

وی در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: از این سو محور مقاومت باید تجدید نظری در مسائل امنیتی خود داشته باشد به طور ویژه لازم است ضعف های ناشی از نفوذ عوامل رژیم صهیونیستی در جبهه مقاومت برطرف شود یعنی محور مقاومت نباید اجازه دهد دشمن از گسل های نفوذی برای ضربه زدن به جبهه مقاومت استفاده کند.

۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
کد خبر: 60402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha