سعودی ها در خفا از حملات اسرائیل به محور مقاومت دفاع می کنند/اروپا در کنار اعراب به دنبال اجماعی علیه ایران است/ امارات برای حل مسائل مرتبط با جزایر سه گانه ایران حاضر است امتیاز زیادی به آمریکا بدهد

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: پیشتر برخی کارشناسان و بنده بر این موضوع تاکید کرده ایم که سعودی ها در خفا از حملات اسرائیل به محور مقاومت دفاع می کنند، پخش این برنامه به خوبی ماهیت اصلی اعراب را آشکار کرد که نظر سعودی ها و اعراب حوزه خلیج فارس در خصوص گروه های جهادی در یمن، عراق، فلسطین و لبنان چیست؟!

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد میر قاسم مومنی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص موضوع بحرانی بودن وضعیت منطقه به مسائل مهمی که طی روزهای اخیر خبرساز شده اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه منطقه در وضعیت بحرانی قرار دارد و شاهد اتفاقات مهمی هستیم باید بر این نکته تاکید شود که مسائل حساس و تاثیرگذاری در پیش رو داریم که نه تنها منطقه بلکه عرصه بین الملل را تحت تاثیر قرار می دهد مثل بیانیه اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا درباره جزایر سه گانه ایران.
وی در این باره خاطر نشان کرد: برای اولین بار شاهد صراحت بی شرمانه اتحادیه اروپا درباره جزایر سه گانه ایران بودیم که به نفع امارات اظهار نظر کردند، به نظر می رسد اروپا در کنار اعراب به دنبال اجماعی علیه ایران هستند هر چند از آن سود نیز شاهد هستیم کشورهایی مثل ژاپن حتی چین و روسیه نیز برای خوشایند اتحادیه عرب و اروپا علیه حاکمیت ملی ما بر جزایر سه گانه سخنانی مطرح می کنند.
میر قاسم مومنی درخصوص سایر تحرکات زیر پوست منطقه که واقعیت ها را منعکس می کند گفت: واقعیت این است که اعراب رفتار دوگانه و متضادی با ایران و محور مقاومت دارند مثل پخش برنامه ایی از سوی شبکه mbc سعودی که منجر به تحریک و خشم مردم عراق و آتش زدن دفتر سعودی ها در این کشور شد. آنچه این شبکه درباره تروریست بودن فرماندهان محور مقاومت بیان کرد بی شک مواضع دولت سعودی را نشان می دهد علی رغم اینکه ظاهر دوستی و توسعه ارتباط با ایران را گرفته اند.
وی در این باره یادآور شد: پیشتر برخی کارشناسان و بنده بر این موضوع تاکید کرده ایم که سعودی ها در خفا از حملات اسرائیل به محور مقاومت دفاع می کنند، پخش این برنامه به خوبی ماهیت اصلی اعراب را آشکار کرد که نظر سعودی ها و اعراب حوزه خلیج فارس در خصوص گروه های جهادی در یمن، عراق، فلسطین و لبنان چیست؟!
وی در ادامه بحث تاکید کرد: به نظر می رسد اعراب با این تحرکات ریز اما هدفمند به دنبال آماده سازی افکار عمومی مردم عرب هستند. از سوی دیگر می بینیم آقای سنوار که نمادی از مقاومت در غزه بود بعد از یک سال به شهادت رسید و اسرائیل همچنان در حال شدت دادن به بمباران های بیروت و حمله به جنوب لبنان و تخلیه مناطقی در این منطقه برای آتش باریدن بیشتر بر سر مردم لبنان است.
میر قاسم مومنی افزود: نتانیاهو از ابتدای جنگ حتی پیشتر از آن مایل به حاکمیت بر غزه بود بنابراین می توان ادعا کرد آزادی گروگان های اسرائیلی بهانه ای برای سرکوب هر چه بیشتر مردم غزه و لبنان توسط اسرائیل است تا رژیم صهیونیستی بر غزه حاکم گردد.
میر قاسم مومنی کارشناس سیاست خارجی خاطر نشان کرد: مسوولین و سیاست گذاران جمهوری اسلامی باید متوجه این موضوع مهم باشند که برخی در منطقه به دنبال شکل دادن توطئه ای منطقه ای و جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند، پس اینک در وضعیت بسیار حساس و تاریخ سازی قرار داریم که اگر نتوانیم از این بحران و پیچ گردنه خطرناکی که ایجاد کرده اند خوب عبور کنیم صدمه می بینیم.
وی افزود: شکی در این موضوع نیست که اعراب بخصوص امارات برای حل مسائل مرتبط با جزایر سه گانه ایران حاضرند امتیاز زیادی به امریکا و اروپا بدهند، بی شک اسرائیل هم ازاین امتیاز بی نصیب نمی ماند لذا باید نگران باشیم و تمامی تحرکات کشورهای عربی را رصد کنیم چرا که ممکن است آنها توام با حمله اسرائیل به دنبال اهدافی جاه طلبانه در جزایر سه گانه ایران باشند و گمان کنند این موقعیت بهترین فرصت برای سوء استفاده است.
میر قاسم مومنی معتقد است: مسوولین جمهوری اسلامی ایران باید از زوایای مختلف تمام توطئه صهیونیستی -عربی را شناسایی کنند چرا که اعراب با گرفتن حمایت بین المللی به نوعی به خود مشروعیت داده اند و چون اعضای دائمی شورای امنیت از ادعای بی اساس آنها حمایت کرده اند پس باید بسیار مراقب صحنه کنونی باشیم.
وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر اسرائیل به دنبال خلع سلاح حزب الله و تحریک افکار عمومی منطقه علیه محور مقاومت و جهادی هاست تا شکافی بین اتحاد مردم غزه و فلسطین ایجاد کنند. از سوی دیگر بعید نیست دولت لبنان نیز با رایزنی با مسیحیان مارونی و احزاب سنی خواستار تحویل سلاح حزب الله شود پس شاهد شکل گیری توطئه ای علیه محور مقاومت هستیم.
وی با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال تقویت نارضایتی های اجتماعی در کشور هستند گفت: آمریکا و اسرائیل بر آن هستند تا ضمن فشارهای خارجی بر جمهوری اسلامی ایران با تحریک مخالفان داخلی بخشی از اهداف خود را در داخل کشور محقق کنند. باید قبول کنیم بخشی از جامعه از مسائل مختلف اعم از اقتصادی تا اجتماعی وسیاسی ناراضی هستند و سرخورده شدند دشمن روی این عده که مردم ایران به شمار می روند سرمایه گذاری کرده است، با این حال مردم ایران عاشق سرزمین و وطن و نظام خود هستند لذا حاکمیت باید به دنبال آشتی ملی به صورت واقعی باشد.
وی در این باره توضیح بیشتری داد و گفت: اینک وقت شکل دهی اتحاد ملی و آشتی ملی است. دولت و حاکمیت باید در تمام حوزه ها از اقتصادی با زد و بندها و توزیع رانت به دلیل حمایت از معیشت مردم مبارزه و مقابله کنند و در مسائل اجتماعی و فرهنگی با توجه به خواسته های مردم همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمن از خواص برای ضربه زدن به کشور استفاده می کند سعی شود با آشتی ملی و شنیدن حرف مردم و پاسخ دهی به خواسته های مردم مانع از آن شویم که دشمن از بیرون و داخل کشور را تحت فشار قرار دهد و امنیت و آرامش ایران را خدشه دار کند.

۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 61003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha