اتحادیه پیر ورشکسته اروپا کشکول گدایی را طرف کشورهای عربی میکروسکوپی دراز کرده /اروپا نقشی تخریبی در آسیا ایفا می کند/آمریکا و اسرائیل و اتحادیه اروپا خواهان تغییر ژئوپلیتیک خاورمیانه اند

کارشناس مسائل بین الملل گفت: عمر خلیج فارس به اندازه عمر تاریخ بشریت است و تاریخ بشریت ارتباط گسترده و تنگاتنگی با تاریخ تمدن ایران دارد. حاکمیت ایران برکل خلیج فارس هزاران سال ادامه داشته نه تنها جزایر سه گانه جزیی از حاکمیت ایران است بلکه با جرات می توان گفت همه کشورهای عرب خلیج فارس زمانی تحت حاکمیت ایران بوده اند و ناتوانی و ضعف و زبونی رژیم های گذشته باعث شده این مناطق از ایران جدا شوند.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص موضع گیری اخیر اتحادیه اروپا در موضوع تعلق جزایر سه گانه ایران به امارات و همراهی با توهمات اتحادیه عرب گفت: اقدام اخیر سران اتحادیه اروپا و رهبران شش کشور عضو همکاری خلیج فارس در طرح موضوع جزایر سه گانه ایرانی و تاکید بر حاکمیت امارات بر این سه جزیره تاریخی ایرانی به دلیل شکست رژیم صهیونیستی در طول جنگ غزه است.

وی در این باره گفت: با توجه به اینکه اتحادیه اروپا در طول سال های گذشته نقشی تخریبی در منطقه غرب آسیا و آسیای میانه ایفا کرده، ضمن اینکه اتحادیه اروپا در طول سه سال اخیر در جنگ اوکراین به تنهایی ۴۵۰ میلیارد دلار کمک مالی و لجستیگی در اختیار اوکراین قرار داده اما همچنان نتوانسته معادله جنگ را به نفع اوکراین تمام کند لذا اتحادیه اروپا که برای ماجراجویی های امریکا وناتو هزینه پرداخت می کند این بار حامی امارات شده است.

وی در ادامه بحث افزود: تهدید مسکو مبنی بر قطع گاز صادراتی روسیه به اتحایه اروپا در آستانه فصل سرد منجر به نگرانی رهبران اروپا شده به این خاطر به سمت کشورهای حوزه خلیج فارس غش کرده اند تا جایگزینی برای گاز روسیه داشته باشند.

حسن هانی زاده در خصوص ادعای امارات وتایید این ادعا توسط اتحادیه اروپا در خصوص جزایر سه گانه ایران گفت: ادعای طنز آمیز سران اتحادیه اروپا و شش کشور عضو همکاری خلیح فارس در بروکسل در خصوص حاکمیت امارات بر جزایر سه گانه بیشتر یک مضحکه سیاسی است. بی تردید طرح چنین موضوعی توسط اتحادیه اروپا به دلیل همراهی با سیاستهای رژیم صهیونیستی و امریکا در تغییر ژئوپلیتکی منطقه است .

کارشناس وتحلیلگر مسائل منطقه تاکید کرد: آمریکا و اسرائیل و اتحادیه اروپا خواهان تغییر ژئوپلیتیک خاورمیانه هستند به این مفهوم که مایلند بخش هایی از منطقه در سوریه تا کمربند نزدیک به جولان را به نفع خود تغییر دهند. در این موضوع تردیدی نیست که هزینه این ماجراجویی را کشورهای عربی در حوزه خلیح فارس پرداخت خواهند کرد.

وی در این باره توضیح داد و گفت: قرار بر این گذاشته شده که رژیم صهیونیستی جنوب لبنان را تجزیه کند یعنی بیست کیلومتر در داخل جنوب لبنان پیشروی کند تا یک کمربند امنیتی ایجاد کند و طرح نیل تا فرات را به زعم خود عملیاتی کنند.

هانی زاده خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که در طول جنگ غزه به صورت آشکار مخصوصا عربستان، امارات و بحرین در کنار رژیم صهیونیستی و علیه مردم غزه بوده اند؛ حتی رسانه های عربستان بدترین اهانت ها را به رهبران محور مقاومت داشتند که با واکنش مردم عراق و ملتهای منطقه مواجه شد.

هانی زاده گفت: شهید یحیی سنوار را رسانه های عربستان تروریست عنوان کردند در حالی که بنیامین نتانیاهو را صلح طلب معرفی می کنند! چنین رفتارهایی نشان دهنده نفاق سیاسی در میان اتحادیه اروپا و سران کشورهای حوزه خلیج فارس است و هم اینکه اتحادیه اروپا برای جبران شکست های اقتصادی و ناکامی های مالی خود کشکول گدایی به سوی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس دراز کرده و این ترجیع بند ملال آور مساله جزایر سه گانه را مطرح کرده است در حالی که اتحاد یه اروپا در شرایطی نیست که درباره حاکمیت مطلق ایران بر جزایر سه گانه داوری کند.

وی در این باره بیان داشت: اتحادیه پیر ورشکسته اروپا کشکول گدایی را طرف کشورهای عربی میکروسکوپی دراز کرده روندی که نشانه سقوط اخلاقی سیاسی و سقوط نظامی کشورهای اروپایی تلقی می شود.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی گفت: عمر خلیج فارس به اندازه عمر تاریخ بشریت است و تاریخ بشریت ارتباط گسترده و تنگاتنگی با تاریخ تمدن ایران دارد. حاکمیت ایران برکل خلیج فارس هزاران سال ادامه داشته نه تنها جزایر سه گانه جزیی از حاکمیت ایران است بلکه با جرات می توان گفت همه کشورهای عرب خلیج فارس زمانی تحت حاکمیت ایران بوده اند و ناتوانی و ضعف و زبونی رژیم های گذشته باعث شده این مناطق از ایران جدا شوند. وی در پایان گفت و گو گفت: حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه تا ابد ادامه خواهد داشت و مردم و حاکمیت ایران اجازه تعدی حتی به اندازه یک وجب از خاک ایران را به هیچ کشوری نمی دهند.

۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 61082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha