ارمنستان: آذربایجان بار دیگر حملات را از سر گرفته است

ارمنستان اعلام کرد دولت آذربایجان بار دیگر حملات در قره باغ را از سر گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از آر تی، ارمنستان اعلام کرد دولت آذربایجان دوباره حملات خود در جنوب منطقه قره باغ را از سر گرفته است.

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد آذربایجان حمله ای را به جنوب منطقه ناگورنو قره باغ انجام داده است.

در بیانیه ای که از سوی وزارت دفاع ارمنستان صادر شده، آمده است: در دوازدهم دسامبر، طرف آذربایجانی عملیاتی هجومی خود رابه مناطق «خین تاگلار» و «ختسابرد» در جمهوری آرتساخ [ نامی که ارمنستان بر بخشی از منطقه خودمختار قره‌باغ نهاده است] را از سر گرفته‌اند. مقامات جمهوری آذربایجان هنوز درباره این بیانیه وزارت دفاع ارمنستان اظهارنظر نکرده‌اند.

همچنین وزارت دفاع روسیه امشب از مشاهده نخستین نقض آتش بس در منطقه قره باغ خبر داد.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت دفاع روسیه منتشر شده و در آن فعالیت نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه پوشش داده می‌شود، آمده است: در ۱۱ دسامبر، نقض آتش بس در استان هادروت مشاهده شد.

از سوی دیگر، یک منبع در مقر نیروهای حافظ صلح روسیه در شهر استپاناکرت، مرکز جمهوری خودمختار قره باغ اعلام کرد: یک تیراندازی از سلاحی سبک در استان هادروت رصد شد.

او همچنین اعلام کرد از طریق کانال‌های تماس مستقیم به طرفین بلافاصله اطلاع داده شد و از آن‌ها خواسته شد تا به آتش بس پایبند باشند.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است ۲۳ مرکز وابسته به نیروهای حافظ صلح اقدام به نظارت بر تحولات اوضاع در منطقه و پیگیری آتش بس در قره باغ ظرف ۲۴ ساعت می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: سربازان روس بازگشت ۴۸۱ پناهنده را از ارمنستان به خانه هایشان در قره باغ ظرف ۲۴ ساعت گذشته تضمین کرده اند و بدین ترتیب، شمار ساکنان قره باغ که به حانه هایشان بعد از آتش بس بازگشته اند، به ۳۷ هزار و ۷۰۷ نفر رسیده اند.

۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۵
کد خبر: 11026
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha