رشد ۱۵۶ درصدی فروش سالیانه شرکت‌های معدنی حاضر در بورس

فروش ۷۴ شرکت بزرگ زنجیره معدن وصنایع معدنی بورس ایران در بهمن ۹۹ نسبت به بهمن ۹۸ رشد ۱۵۶ درصدی را ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا برپایه جداول آماری شرکت‌های یاد شده در بورس حاکی است، ماه گذشته فروش شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی حاضر در بورس به رقم ۳۶.۵ هزار میلیارد تومان رسید.

ضمن اینکه فروش این شرکت‌ها در بهمن ماه امسال نسبت به دی ۹۹ رشد هفت درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین عملکرد فروش شرکت‌های زنجیره بخش معدن و صنایع معدنی در ۱۱ ماه امسال به رقم ۲۷۶ هزار میلیارد تومان رسید که رشد ۹۳ درصدی سالیانه دارد.

واقعیت اینکه فروش شرکت‌های بخش مزبور ۳۲ درصد فروش کل شرکت های بورسی را تشکیل می دهد و ارزش سهام شرکت های این گروه حدود ۲۳ درصد ارزش بازار محسوب می‌شود.

 آمارهای سازمان ایمیدرو میزان صادرات ۱۰ ماهه امسال (منتهی به دی‌ماه) در بخش معدن و صنایع معدنی کشور را هفت میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار ذکر کرده، اما جداول آماری سازمان توسعه تجارت ایران نشان می‌دهد ارزش صادرات معدن و صنایع معدنی در ۱۰ ماهه امسال به بیش از پنج میلیارد و ۶۱۲ میلیون دلار رسید.

ضمن اینکه در ۱۰ ماهه امسال حجم صادرات بخش معدن و صنایع معدنی بیش از ۳۴ میلیون و ۹۰ هزار تن ثبت شد.

علاوه براین دی‌ماه امسال افزون بر ۳.۹ میلیون تن کالای بخش معدن و صنایع معدنی به ارزش بیش از ۷۶۲ میلیون و ۲۹۶ هزار دلار به بازارهای هدف صادر شد.

به گزارش ایرنا، میزان صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در سال ۹۷ بیش از ۹.۲ میلیارد دلار و در سال ۹۸ به کمتر از ۹ میلیارد دلار رسیده بود.

۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 12315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha