پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند!

قیمت بیت کوین همان طور که پیش‌بینی می‌شد در یک بازه ثابت در حال نوسان است. از سوی دیگر، ارزهایی مثل بایننس کوین، کاردانو، لایت کوین و چین لینک، الگوهایی صعودی تشکیل داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از کوین تلگراف، هفته گذشته میلادی، معامله‌گران با امیدبستن به حضور ایلان ماسک در برنامه SNL، دوج کوین خریداری کردند. با این حال، اشاره‌های ماسک در این برنامه به دوج کوین، تأثیری در قیمت دوج کوین نگذاشت و این ارز دیجیتال جهشی را تجربه نکرد. از سوی دیگر، این احتمال وجود دارد که معامله‌گران حرفه‌ای با تکیه بر همین مسئله، ارزهای خود را فروختند.

دیروز، قیمت دوج کوین با ۳۴ درصد کاهش قیمت، تا ۰.۴۱ دلار سقوط کرد. از آن زمان تا به حال، شاهد احیای قیمت بودیم و هر واحد دوج کوین در حال حاضر، با قیمت ۰.۵۴ دلار معامله می‌شود. سقوط شدید قیمت دوج کوین نشان می‌دهد که تب‌وتاب خرید، بدون دلیل فاندامنتال موجهی بوده است و ممکن است باعث افزایش نوسانات این ارز دیجیتال شود.

در سوی دیگر، قیمت اتریوم در روزهای گذشته، رالی صعودی خود را گسترش داده است و به بالای ۴,۰۰۰ دلار رسیده. بیت کوین در حال حاضر به‌دنبال عبور از ۶۰,۰۰۰ دلار است ولی هنوز به این سطح نرسیده است که نشان از افزایش فشار فروش در جهش‌های کم‌قوت است. تثبیت قیمت بیت کوین طی چند روز گذشته، نشانه‌ای مثبت از محکم‌شدن جای پای این ارز دیجیتال برای شکل‌دادن یک رالی صعودی است.

در ادامه وضعیت ۵ ارز دیجیتالی را بررسی خواهیم کرد که ممکن است در این هفته نوساناتی مهم را تجربه کنند.

بیت کوین (BTC)

نمودار قیمت بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین روز شنبه خط روند نزولی خود را شکست، ولی خریداران موفق به عبور از سد ۵۸,۹۶۶ دلاری نشدند. اولین حمایت پیش روی قیمت بیت کوین هم میانگین‌های متحرک هستند. در صورتی که قیمت بیت کوین بعد از رسیدن به سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA20) در سطح ۵۶,۳۸۷ دلاری، با جهش همراه شود، خریداران بار دیگر تلاش خواهند کرد که قیمت را تا بالای ۵۸,۹۶۶ دلار بالا ببرند.

در صورت موفقیت، قیمت بیت کوین می‌تواند سفری تازه را به‌سمت مقاومت کانال صعودی در ۶۷,۰۰۰ دلار آغاز کنند. قیمت در دو بار گذشته که در تلاش برای عبور از خط مقاومت بوده، موفق به انجام این کار نشده است و از همین رو، فروشندگان بار دیگر سعی می‌کنند تا از این مقاومت دفاع کنند. پس از آن که خریداران قیمت را تا بالای این کانال برسانند، شتاب حرکت قیمت، قوت می‌گیرد.

با این حال، میانگین‌های متحرک صاف شده‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در نزدیکی ناحیه میانی قرار دارد که نشان از نبود شتاب حرکت برای جهش دارد. در صورتی که فروشندگان قیمت تا زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین بکشند، احتمال سقوط به ۵۲,۳۲۳ دلار وجود دارد.

احیای قدرتمند از این سطح، نشان‌دهنده خرید در سطوح پایین است که ممکن است به نوسانات در یک کانال ثابت بین ۵۲,۳۲۳ تا ۵۸,۹۶۶ دلار در چند روز آینده بینجامد.

در طرف مقابل، رسیدن قیمت به زیر ۵۲,۳۲۳ دلار ممکن است راه را برای سقوط به خط حمایت کانال نزولی و ناحیه ۴۶,۹۸۵ دلاری باز کند. در این نقطه، خریداران ممکن است جلوی کاهش بیشتر قیمت را بگیرند.

نمودار قیمت بیت کوین

نمودار قیمت بایننس کوین

در تایم فریم ۴ ساعته، فروشندگان در حال دفاع از مقاومت ۵۸,۹۶۶ دلاری هستند. در صورتی که قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA500) برسد، قیمت بیت کوین ممکن است تا ۵۵,۰۰۰ دلار و پس از آن به ۵۲٬۳۲۳ دلار سقوط کند.

خط مستقیم میانگین‌های متحرک شاخص قدرت نسبی در نزدیکی محدوده میانی، نشان می‌دهد که عرضه و تقاضا به تعادل رسیده‌اند. با این حال، اگر قیمت از سطح فعلی جهش کند و به بالای ۵۸,۹۶۶ دلار برسد، قیمت بیت کوین می‌تواند رالی خود را با هدف رسیدن به ۶۵٬۰۱۲ دلار آغاز کند.

بایننس کوین (BNB)

نمودار قیمت بایننس کوین

نمودار قیمت بایننس کوین

بایننس کوین در یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد و وضعیت میانگین‌های متحرک نشان می‌دهد که افزایش قیمت، با موانع زیادی روبه‌رو نیست و راه برای آن باز است. با وجود اینکه واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی، زنگ خطر را برای معامله‌گران به صدا در آورده است، اما تا زمانی که قیمت پایین‌تر نیامده و ضعفی در نمودار ندیده باشیم، نمی‌توان آن را تأیید کرد.

اگر خریداران قیمت را تا بالای ۶۸۰ دلار بالا ببرند، بایننس کوین می‌تواند روند صعودی دیگری را آغاز کند و به ۸۰۸ دلار برسد. در صورتی که فروشندگان، قیمت را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین بیاورند، صعود به ۸۰۸ دلار منتفی خواهد شد.

در صورتی که این اتفاق بیفتد، معامله‌گران کوتاه‌مدت اقدام به بستن موقعیت‌های خود می‌کنند که باعث سقوط قیمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ناحیه ۴۶۶ دلار خواهد شد. این حمایت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چراکه قیمت بایننس کوین از ۱۳ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۳ آذر ۹۹) تا به حال، به زیر این میانگین متحرک نرسیده است. عبور روبه‌پایین از ۴۲۸ دلار ممکن است نشان‌دهنده آن باشد که اوج قیمت بایننس کوین تثبیت شده است.

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که بایننس کوین بین بازه ۶۰۰ تا ۶۸۰ دلار گرفتار شده است. میانگین متحرک ۲۰ دوره‌ای جهتی روبه‌بالا گرفته است و شاخص قدرت نسبی در ناحیه مثبت قرار دارد که بیانگر قدرت بیشتری خریداران در بازار است. در صورتی که خریداران قیمت را تا بالای ۶۸۰ دلار بالا ببرند و در آنجا تثبیت کنند، احتمال جهش به ۷۶۰ دلار وجود خواهد داشت.

به‌علاوه، اگر قیمت به زیر سطح فعلی و زیر میانگین‌های متحرک برسد، اصلاح تا ۶۰۰ دلار محتمل خواهد بود. احیای قیمت از این ناحیه ممکن است بازه تثبیت را برای چند روز دیگر تمدید کند.

کاردانو (ADA)

نمودار قیمت کاردانو

نمودار قیمت کاردانو

قیمت کاردانو در هفته‌های پیش در کانالی بین ۱ تا ۱.۴۸ دلار گرفتار شده بود، اما ۶ می (۱۶ اردیبهشت) این کانال را شکست؛ این موضوع به این معنا است که بالاخره جدال بین خریداران و فروشندگان با برتری فروشندگان به اتمام رسید.

اما این به معنا نیست که فروشندگان ناامید شده باشند. آنها جمعه و شنبه تلاش کردند تا قیمت را به زیر ۱.۴۸ دلار باز گردانند. با این حال، شادو بلند کندل آن روز نشان می‌دهد که خریداران به‌خوبی از حمایت ۱.۴۸ دلاری محافظت کردند.

اگر خریداران قیمت را در بالای ۱.۷۴ دلار تثبیت کنند، قیمت کاردانو می‌تواند تا ۲ دلار جهش کند و بعد از آن به ۲.۲۵ دلار برسد. در صورتی که با کاهش به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۱.۴۲ دلار برسد، دیدگاه صعودی باطل خواهد شد. چنین نوسانی می‌تواند خریدارانی را که اقدام به خریدهای بزرگ می‌کنند گرفتار کند و در نهایت قیمت را به ۱ دلار برساند. احیای از این سطح، ممکن است باعث شود قیمت در روزهای آینده در یک بازه ثابت نوسان کند.

میانگین‌های متحرک در تایم فریم ۴ ساعته شیبی رو به بالا گرفته‌اند و از طرف دیگر، شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد خریداران دست بالاتر را در اختیار دارند. در صورتی که خریداران قیمت را بالاتر از ۱.۷۵ دلار تثبیت کنند، شتاب قیمت قوی‌تر می‌شود.

از سوی دیگر، در صورتی که قیمت از این سطح، پایین‌تر برود، قیمت کاردانو ممکن است به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای و پس از آن به حمایت ۱.۴۸ دلاری سقوط کند. احیای قیمت از حمایت باعث نوسانات ثابت در بازه ۱.۴۸ تا ۱.۷۵ دلار شود. در صورتی که فروشندگان باعث سقوط قیمت تا زیر میانگین متحرک نمایی ۵۰ دوره‌ای شوند، این تحلیل اعتبارش را از دست خواهد داد.

لایت کوین (LTC)

نمودار قیمت لایت کوین

نمودار قیمت لایت کوین

قیمت لایت کوین مدتی است که در الگوی وج صعودی در نوسان است. با وجود اینکه فروشندگان چند روزی است از خط مقاومت این الگو محافظت می‌کنند، اما شواهد حاکی از آن است که خریداران قافله چندانی را به آنها واگذار نکرده‌اند.

در صورتی که خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از ۳۷۲ دلار تثبیت کنند، قیمت لایت کوین می‌تواند جهش جدید را به‌سمت ۴۶۳ دلار آغاز کند. پیش از این جهش، رسیدن به ۴۰۰ دلار هدف خریداران لایت کوین خواهد بود. شیب روبه‌بالای میانگین‌های متحرک و وضعیت شاخص قدرت نسبی در منطقه اشباع خرید، نشان می‌دهد که راه صعود بیشتر باز است.

در سوی دیگر، اگر خریداران موفق به تثبیت قیمت بالای این سطح مقاومت نشوند، احتمال دارد معامله‌گران کوتاه‌مدت، اقدام به فروش ارزهای خود کنند. این موضوع ممکن است باعث کاهش قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲۹۸ دلار شود. در صورتی این حمایت هم شکسته شود، مقصد بعدی ممکن است میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۲۴۷ دلار باشد.

در تایم فریم ۴ ساعته، قیمت لایت کوین بین بازه ۳۳۰ تا ۳۷۲ دلار در نوسان است. فروشندگان موفق شدند که مقاومت پیش روی لایت کوین را حفظ کنند و قیمت را به‌سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای بکشانند. در صورتی که قیمت از این ناحیه احیا شود، خریداران بار دیگر تلاش می‌کنند تا روند صعودی را آغاز کنند.

در طرف مقابل، شکستن میانگین متحرک ۲۰ دوره‌ای می‌تواند به سقوط تا ۳۳۰.۵۰ دلار منجر شود. احیا از این سطح، احتمال نوسان در یک بازه ثابت در چند روز آینده را تقویت می‌کند. به‌علاوه، شکستن و بسته‌شدن قیمت زیر ۳۳۰.۵ دلار، می‌تواند بیانگر آن باشد که یک اصلاح شدیدتر آغاز شده است. در این صورت، اولین حمایت میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای در ناحیه ۲۹۰ دلار خواهد بود.

چین لینک (LINK)

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند

نمودار قیمت چین لینک

چین لینک در یک روند صعودی قرار دارد و روز جمعه توانست اوج تاریخی تازه‌ای را در ۵۱.۹۶ دلار ثبت کند. در طول این روند صعودی قدرتمند، اصلاحات قیمت چین لینک جزئی بود و قیمت پیش از تداوم روند، در یک بازه مشخص تثبیت می‌شد.

شادو بزرگ روی کندل روز جمعه، نشان از فشار در سطوح بالاتر داشت و پس از آن، در روز شنبه شاهد الگوی کندلی اینساید بار بودیم؛ این موضوع نشان‌دهنده بلاتکلیفی میان خریداران و فروشندگان است. این در حالی است که میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دارای شیبی روبه‌بالا است و شاخص قدرت نسبی در محدوده اشباع خرید قرار دارد که نشان‌دهنده آن است که خریداران دست بالاتر در بازار را در اختیار دارند.

در صورتی که خریداران بتوانند قیمت چین لینک را بالاتر از ۵۱.۹۶ دلار تثبیت کنند، ممکن است شاهد تداوم روند صعودی باشیم. هدف بعدی در این روند، ۶۶.۷۴ دلار خواهد بود

در طرف مقابل، اگر قیمت به زیر سطح فعلی برسد و حمایت ۴۶ دلاری را بشکند، ممکن است تا زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین بیاید. احیای قیمت از این ناحیه بیانگر آن خواهد بود که احساسات حاکم بر بازار صعودی است. این در حالی است که شکستن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، نشان‌دهنده آن خواهد بود که شتاب قیمت در کوتاه‌مدت تضعیف شده است و به احتمال زیاد شاهد سقوط تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۳۵ دلار خواهیم بود.

در نمودار ۴ ساعته، قیمت محدوده ۴۶ تا ۵۰ دلاری را شکسته است. این مسئله بیانگر آن است که اولین هدف در روند صعودی پیش رو، ۵۴ دلار خواهد بود. میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای هم شیبی روبه‌بالا دارد و شاخص قدرت نسبی در محدوده‌ای بالای ۶۷ است که نشان‌دهنده کنترل بیشتر خریداران بر بازار است.

با این حال، در صورتی که قیمت سقوط کند و به پایین ۵۰ دلار برسد، نشان‌دهنده آن است که بازار آماده رسیدن به سطوح بالاتر نیست. این موضوع ممکن است قیمت را تا میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای پایین بکشد. سقوط به زیر این سطح، بیانگر آن خواهد بود که فروشندگان دست بالاتر را در بازار دارند.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 14617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha