به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از صدای بورس؛ مهدی دریایی کارشناس مدیریت تکنولوژی در ار تباط با معامله زمینهای مجازی گفت: مهمترین پلتفرم هایی که در این حوزه کار میکنند، OVR، آپلند، سندباکس، دیسنترالند هستند، لیستی بلند نیز از پلفترمهای مشابه است.
وی بیان کرد: برای مشاوره در مورد اینکه کجا بخریم در آیندهای نه چندان دور مشاورین املاک حرفهای قطعا پدیدار میشوند که به شما مشاوره خواهند داد کجا سرمایهگذاری کنید. حتی نشانههای غیربالغ از همین مشاورین املاک در سایتهای نیازمندیها در داخل کشور ما هم دیده میشود. دو نکته مهم در این بابت وجود دارد. مهم این نیست که ارزان میخرید یا گران! دو فاکتور مهم وجود دارد. ۱-در چه پلتفرمی ۲-کجا میخرید.
این پژوهشگر متاورس افزود: احتمالا صاحبان پلتفرمها هم آمادگی چنین هجومی از طرف کاربران را نداشتهاند. ما با نسل اول متاورس طرفیم. هنوز محیط گرافیکی بسیار نابالغ است و حتی سرورهایی که بتوانند با سرعت منطقی خدمت بدهند در روزهای اول کاری خود هستند. بنابراین برای توسعه فراگیر به محیطی پویاتر نیاز داریم.
رمز موفقیت پلتفرمهایی مثل دیسنترالند چیست؟
دریایی افزود: در مورد پلتفرمها هم با عدم قطعیت بیشتری مواجهیم. اگر پلتفرمهای نسل اولی مثل سندباکس از تکنولوژی و محیط جدید پلتفرم های نسل دوم جا بمانند و یک کمپانی بزرگتر وارد بازار شود چه اتفاقی میافتد؟ اگر همه کاربران بخواهند به محیط جدید وارد شوند، چه میشود!؟ پیامرسان وایبر و ویچت برای ایرانیها هیچ کاربردی ندارد، چون هیچکس آنجا نیست! چه تضمینی وجود دارد که پلتفرم دیسنترالند بماند و مغلوب گوگل یا فیسبوک نشود!؟ رمز موفقیت پلتفرمهایی مثل دیسنترالند ایجاد افزایش تقاضا و مارکتینگ بیپایان زمینهاست. یعنی شبیه پاساژی که باید پیوسته در رسانههای دیجیتال حضور داشته باشد، ایونت (رویداد) بگذارد تا بتواند پول بیشتری وارد کند. بنابراین موفقیت فروش این زمینها بستگی بسیار زیادی به تبلیغات و تیم هدایت کننده پلتفرم دارد.
حتی نمیدانیم تا چه اندازه قرار است دنیای فیزیکی و مجازی در هم ادغام شوند
دریایی در ارتباط با این پرسش که چه حجم معاملاتی و بیشتر معاملات متاورس در کدام کشور هاست، تصریح کرد: تکنولوژی متاورس بسیار جوان است. هنوز اطلاعات دقیقی از اینکه چه خواهد شد هم حتی وجود ندارد. حتی نمیدانیم تا چه اندازه قرار است دنیای فیزیکی و مجازی در هم ادغام شوند.
این کارشناس مدیریت تکنولوژی بیان کرد: احتمالا با فراگیرشدن موضوع، تضادهایی با ادیان آسمانی، سازمانهای مردم نهاد و موضوعات اخلاقی هم در جهان پدیدار میشود و جامعهای که ما درحال حاضر آن را پیشرو در تکنولوژی میدانیم ممکن است با جنبههایی از ترکیب دنیای فیزیکی و مجازی مخالفت کنند.
وی تصریح کرد: با گذشت زمان و ورود تعداد بیشتری از علاقمندان به رمزارزها، ریسک خرید بیتکوین کاهش یافت و چون حجم معاملات زیاد شد و منافع افراد بیشتری به این تکنولوژی گره خورد.
قبرستانی از خوشبینی
دریایی گفت: یک سر به قبرستان رمزارزهایی که با خوشبینی مفرط و با حتی نوآوری قابل درک و ملموس وارد شدند، بزنید. بیش از ۲۴۰۰ کریپتو داریم که اثری از آنها نیست و میلیارها دلار از دست رفته است. لزوما کلاهبرداری هم نبودند. ایدههای خوب هم داشتند، اما موفق نشدند ایدههایشان را تجاری سازی کنند.
ناگفتههایی از دنیای بیتکوین و رمزارزهای پرقدرت
وی افزود: این را هم بدانیم که همه افرادی که از بیتکوین و یا رمزارزهای پرقدرت ثروتمند شدهاند پاداش جسارت و ریسک غیرمنطقی خود را این روزها دریافت میکنند. بنابراین حتما مطالعه و توانمندسازی فردی از اهمیت زیادی برخوردار است تا افراد خودشان یاد بگیرند و آگاهانه سرمایهگذاری کنند. بنابراین سوال اصلی این است که آیا حاضرید ریسک کنید و بهشت را ندیده بخرید!؟
نظر شما