رشد اندک بیت کوین در روز یک شنبه؛ توییت دیگری در مخالفت با رشد بازار رمز ارزها منتشر شد

در اولین ساعات کاری روز یک شنبه قیمت اتریوم همچنان کمتر از ۲۰ سنت و قیمت بیت کوین کمتر از ۳۲ هزار و ۵۰۰ دلار بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛ در نخستین ساعات کاری روز یک شنبه ۱۸ ژوین سال ۲۰۲۱ میلادی بازار رمز ارزها سبز پوش بود. طبق گزارش منتشر شده توسط وب سایت مارکت واچ قیمت هر بیت کوین به ۳۲ هزار و ۳۹۹ دلار رسید که حدود ۳ درصد رشد کرده بود و قیمت هر اتریوم با تجربه رشد حدود ۵ درصدی قیمت به مرز ۱۹۸۰ دلار نزدیک شد.

بر مبنای این گزارش قیمت هر رمز ارز XRP حدود ۶۰ سنت بود و دوج کوین با قیمتی نزدیک به ۲۰ سنت معامله می شد. در این روز بالاترین نرخ رشد قیمت در میان رمزارزها به دوج کوین اختصاص داشت که رقمی نزدیک به ۱۳ درصد بود.

 مهمترین خبری که در بازار رمز ارزها وجود داشت، به تصمیم تازه بانک امریکا مربوط بود. طبق گزارش منتشر شده توسط وب سایت کوین دسک بانک امریکا تایید کرده است که معاملات اتی در بازار بیت کوین را به رسمیت می شناسد و شرایط را برای این کار تسهیل می کند ولی بانک امریکا تاکید کرده است که تمامی مشتریان بانک نمی توانند در این بازار وارد شوند و این شرایط برای شمار محدودی از مشتریان خاص شرکت است.

نکته دیگر به نگرانی های  فعالان در بازار رمز ارزها مربوط می شود. تحلیل گران با اشاره به این مساله که در یک ماه اخیر قیمت هر بیت کوین در فاصله ۳۰ هزار دلار تا ۳۳ هزار دلار در نوسان بوده است در مورد وضعیت اینده این بازار ابراز نگرانی کردند.

کوین دسک در این مورد نوشت: «بازار با عوامل بی ثبات کننده زیادی دست و پنجه نرم می کند و این عوامل بی ثبات کننده ، شرایط را متزلزل کرده است.با وجود اینکه در بازه یک ماهه اخیر ما شاهد کاهش بیش از اندازه قیمت بیت کوین نبودیم ولی وضعیت بازار باعث نمی شود در مورد اینده ان امیدوار باشیم و انتظار بهبود وضعیت را داشته باشیم.»

در این میان یک پیام توییتری دیگر هم به موضوع مورد بحث رسانه ها تبدیل شده است. فردی که رمز ارز دوج کوین را ایجاد کرده است و گفته می شود به دلیل رشد قیمت این رمز ارز در چند سال اخیر در میان افراد بسیار پرد درامد و ثروتمند جای گرفته است در حساب توییتری خود نوشت: «بازار رمز ارزها بازاری روغین و بی ارزش است. من به این مساله پی برده ام  و از فعالیت در این عرصه کناره گیری خواهم کرد.»

ضعف قانون گذاری و نظارت در این بازار همچنان مساله بسیار با اهمیتی است و هر روز گزارشهایی در مورد سو استفاده از این بازار برای فعالیتهای مجرمانه در یک بخش دنیا منتشر می شود. در این شرایط بازار رمز ارزها هم نخواهد توانست رشد شدید قیمتی را شاهد باشد.

۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 17632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha