واکنش مثبت بازار بورس به تنفیذ رییسی/رشد ۱۷ هزار و ۷۱۶ واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار ۷.۴ هزار میلیارد تومان شد+نقشه بازار

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد با افزایش ۱۷ هزار و ۷۱۷ واحد روبه‌رو شد.امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۶.۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۷۰۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۴۷۲۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.اگر ارزش معاملات فرابورس را هم که به ۲ هزار و ۶۸۵ میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم ارزش معاملات دو بازار از ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز  و همزمان با مراسم تنفیذ آقای رییسی یک روند رو به رشد طی کرد و در پایان معاملات با افزایش ۱۷ هزار و ۷۱۷ واحد به رقم یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۶۱۲ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با عقب‌نشینی ۲۳۰ واحد به رقم ۴۰۰ هزار و ۶۹۰ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۵۴۱ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۶.۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۷۰۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۴۷۲۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس را هم که به ۲ هزار و ۶۸۵ میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم ارزش معاملات دو بازار از ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۱.۳ درصد رشد کرد و این دو شاخص در معیار هموزن ۰.۶ درصد عقب‌نشینی کردند. 

شاخص آزاد شناور ۰.۷۴ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۰.۹۵ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۱.۷ درصد رشد کرد. 

نمادهای شاخص‌ساز امروز به ترتیب شامل پتروشیمی خلیج‌فارس،‌ هلدینگ معدنی خاورمیانه، شستا، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، مدیریت سرمایه‌گذاری امید، پتروشیمی پارس و چادرملو بوده‌اند.

نمادهای پرتراکنش امروز شامل سپید ماکیان، پتروشیمی سرمایه ایرانیان، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، فولاد امیرکبیر، ایران‌]ودرو، سایپا و دارویی برکت بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل ۴۳ واحد رشد کرده و به رقم ۱۹ هزار و و۹۱۳ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۸۸ هزار میلیارد تومان رسید.


وضعیت امروز پالایش یکم

خریداران پالایش یکم هنوز بعد از ۱۱ ماه با ۳۱ درصد زیان از اصل سرمایه رو به رو است،‌هر واحد پالایش یکم در شهریور سال گذشته ۱۰ هزار تومان فروخته شد و امروز بعد از ۱۱ ماه ۶۹۷۰ تومان معامله می‌شود.

معامله‌گران امروز بیش از ۳.۲ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۸۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۲ هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای ذوب‌آهن، فرابورس، پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت شیراز، آریا ساسول و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد بیمه پاسارگاد، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است. 

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل بانک دی، محصولات کاغذی لطیف، فرابورس ایران، ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری هامون صبا،‌توسعه سرب و روی ایرانیان و گسترش صنایع روی ایرانیان بوده است. 

به گزارش فارس با توجه به اینکه امروز دولت دوازدهم به پایان رسیده و دولت سیزدهم به ریاست آیت‌الله رئیسی کارش را شروع کرد بورس هم با رشد شاخص کل از دولت جدید استقبال کرده و در سخنرانی رئیس‌جمهور جدید هم بر حمایت از مردم در بورس تأکید شده است. 

همچنین در راستای ارتقاء شفافیت شرکت‌ها، شرکت بیمه اتکایی امین در نماد اتکام از فرابورس ایران به بازار اصلی بورس تهران ارتقاء یافته، سرمایه این شرکت فعلاً ۳۹۰ میلیارد تومان است که قرار است به زودی به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند. 

همچنین سرمایه‌گذاران سهام عدالت هنوز نتوانسته‌اند در روش مستقیم به سهام خود دسترسی کامل از نظر فروش داشته باشند و فعلا فروش سهام عدالت در روش مستقیم متوقف است. 

سرمایه‌گذاری در بورس باید از پس‌اندازهای مازاد صورت گیرد که همراه با مطالعه، تحقیق و مشاوره در یک روند درازمدت باید انجام شود.

۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 18368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha