با چشم انداز تورمی جامعه تمایل سرمایه گذاران به ماندن در بورس افزایش پیدا کرده/ رشد بانکی‌های بازار سرمایه ادامه دار است؟/  پیش‌بینی روند بورس در هفته آینده

کارشناس بازار سرمایه گفت: اقبال خریداران به سهام ریالی افزایش پیدا کرده و به نظر می رسد علت این موضوع گردش نقدینگی بین گروه های مختلف است و این موضوع مبنی بر صعودی قوی در نمادهای این گروه نیست. همچنین نوسانات نرخ دلار در روزهای اخیر کاهش پیدا کرده و حتی مقداری اصلاح نیز داشته و همین امر در جذاب شدن سهام ریالی تاثیر گذار بوده است.

نیما میرزایی تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با زهرا فعله گری خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد اظهار کرد: با توجه به آرامش نسبی در بازار ارز و مشخص شدن کف‌های معتبر بازار سرمایه، بازار در وضعیت نسبتا با ثباتی به سر می برد و کوچک شدن بازه نوسانات قیمت‌ها امکان تشکیل هر روزه صف های خرید و فروش را نمی‌دهد.

کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: با چشم انداز تورمی جامعه، تمایل سرمایه گذاران به ماندن در بورس افزایش پیدا کرده و از طرفی گزارشات ۶ ماهه شرکت ها هم نوید روند رو به رشد سود سازی را می‌دهد و این امر به جذابیت بازار سهام افزوده است.

میرزایی ضمن بیان اینکه مذاکرات برجامی تهدید جدی برای برای بازار سهام به حساب نمی‌آید، ادامه داد: اگر مذاکرات برجامی به توافق نرسد، بازار سهام همچنان به روند صعودی با ثبات خود ادامه می‌دهد و می توان انتظار بازاری آرام و رشدی ممتد را داشت.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر سهام ریالی محور مورد توجه سهامداران قرار گرفته است، بیان کرد: اقبال خریداران به سهام ریالی افزایش پیدا کرده و به نظر می رسد علت این موضوع گردش نقدینگی بین گروه های مختلف است و این موضوع مبنی بر صعودی قوی در نمادهای این گروه نیست. همچنین نوسانات نرخ دلار در روزهای اخیر کاهش پیدا کرده و حتی مقداری اصلاح نیز داشته و همین امر در جذاب شدن سهام ریالی تاثیر گذار بوده است.

به گفته این تحلیلگر بازار سرمایه؛ تا زمانی که سیگنال های معتبری از مذاکرات ارسال نشود اقبال به گروه بانکی صرفا ناشی از رسیدن به کف های تحلیل تکنیکال  بوده و نهایتا رشد آنها محدود به جبران جاماندگی از شاخص خواهد بود.

وی مطرح کرد: در روزهای گذشته تحرک چشم‌گیر گروه شیمیایی و پالایشی بودیم که در تحقق این موضوع یک عامل خارجی بسیار قوی نیز تاثیر گذار است؛ قیمت نفت و فرآورده های آن با سرعت قابل توجهی در حال رشد بوده و این امر باعث موجب جذابیت بنیادی این گروه ها می‌شود. علی رغم رشد قابل توجه آنها، به نظر می‌رسد به طور کلی اصلاح خاصی پیش رو نداشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه ابراز کرد: با توجه به اینکه گروه های یاد شده بخش قابل توجهی از بازار را شامل می‌شوند و تاثیر ویژه ای بر شاخص دارند، انتظار می رود شاخص کل بورس طی روزهای آینده به رشد آرام خود ادامه بدهد.

میرزایی در تکمیل سخنان خود گفت: سهام دلاری با لیدری گروه های پالایشی و پتروشیمی کماکان می توانند روند صعودی خود را حفظ کنند و اصلاحات قیمت دلار در بازار آزاد صرفا می‌تواند اصلاحات کوتاه مدتی در سهام ارزنده دلاری ایجاد کند.

۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 20751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha