دولت بازار خودرو را رها کرده است

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه طبق طرح خودرویی مجلس بازار خودرو به یک ساماندهی خواهد رسید،

به گزارش گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، روح الله عباس‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اکنون نگرانی مردم در رابطه با خودرو به دو حالت بدل شده است اولین نگرانی برای قیمت آن است و دومین حالت که از قدیم هم وجود داشته است بحث کیفیت خودروهاست.

وی ادامه داد: متاسفانه قیمت خودرو در بازار تاکنون توسط دولت کنترل نشده که همین امر باعث شده است مردم نسبت به آینده این بازار نگران شوند و به نوعی خرید خودرو برای اکثر جامعه تبدیل به رویا شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و به ویژه کمیسیون صنایع طرحی در رابطه با خودرو تدوین کرده است و این طرح در صحن علنی مجلس هم اعلام وصول شده است؛ اکنون درحال طی کردن مسیر رسیدگی خود در کمیسیون‌ها و مجلس است.

عباس‌پور با بیان اینکه طبق این طرح بازار خودرو به یک ساماندهی خواهد رسید، گفت: نکته‌ای که در این طرح وجود دارد این است که عرضه خودرو فقط از طریق بورس خواهد بود که به نوعی دست دلالان از این بازار کوتاه خواهد شد و خودرو با قیمت مناسب به دست مشتری واقعی خواهد رسید.

وی افزود:، اما در این رابطه بنده پیشنهادهایی به کمیسیون و طراحان این طرح داده ام که باید عرضه خودرو در بورس موقتی باشد یعنی این اقدام فقط مخصوص این شرایط اقتصادی کشور باشد و دوام آن می‌تواند مشکلاتی برای خودرو سازان و بازار این کالا ایجاد کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با بیان اینکه مجلس به دولت در رابطه با بازار خودرو تذکراتی داده است، بیان داشت: مجلس شورای اسلامی پیگیر سر و سامان یافتن بازار خودرو است و همچنین از دستگاه قضایی کشور نیز درخواست داریم در این امر به مجلس و دولت کمک کند تا این بازار سر و سامان یابد.

۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 2984

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha