این شغل در شبکه‌های اجتماعی خطرناک است

صدها ناظر رسانه‌های اجتماعی در آلمان که محتوای مضر را از پلتفرم‌هایی مانند فیس بوک و تیک تاک حذف می‌کنند - با استناد به دشواری کار و مسائل مربوط به سلامت روان از قانونگذاران می خواهند که شرایط کاری آن‌ها را بهبود بخشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، «چنگیز هاکسوز» که به عنوان ناظر محتوا در مجموعهٔ «تلوس» کار می‌کند، قرار است بعد از ظهر چهارشنبه در شورای دیجیتال بوندستاگ حاضر شود. احتمالا قرار است به قانون‌گذاران بگوید که کارش در راستای غربالگری مواد مضر، او را از نظر روحی و روانی در شرایط نامساعدی قرار داده است.

«تلوس» یک ارائه دهندهٔ مشهور خدمات تعدیل محتوا برای فیسبوک است.

شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک متا و تیک تاک هزاران ناظر محتوایی را که مسئول مسدود کردن کاربران از دیدن محتوای مضر مانند پورنوگرافی کودکان و تصاویر خشونت شدید هستند به کار گرفته‌اند.

انتظار می‌رود «هاکسوز» طوماری را ارائه کند که توسط بیش از 300 ناظر محتوا در آلمان امضا شده و خواستار مجموعه جدیدی از حمایت‌های قانونی برای افراد فعال در این صنعت است؛ از جمله بهبود شرایط و امکانات دسترسی به خدمات سلامت روان، و افزایش دستمزد و مزایا.

«هاکسوز» گفت: «این یک شغل بسیار جدی است و عواقب جدی برای کارمندان دارد. این شغل من را به لحاظ شرایط روحی و روانی تغییر داده است.»

متا به خاطر شرایط کاری ناظران محتوا - که پلتفرم خود را ایمن نگه می‌دارند - با فشار فزاینده‌ای مواجه شده است. در سال 2020، این شرکت مبلغ 52 میلیون دلار به مدیران محتوای آمریکایی که از سلامت روانی رنج می‌برند پرداخت کرد.

در این طومار که از نظر رویترز گذشته، آمده است: «بدون ما، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی یک شبه از بین می‌روند». رسانه های اجتماعی هرگز نمی توانند ایمن باشند مگر اینکه محل کار ما ناظران محتوایی امن و منصفانه باشد.

۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 43817
منبع: اکو ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha