منوچهر هادی، یکتا ناصر و ماجرای یک سوءتفاهم / «حدود ۸ صبح» چه خبر است؟

هرچند روز گذشته بریده ویدئویی از یکتا ناصر در فضای رسانه‌ای منتشر شد که صراحتا از جدایی‌اش از منوچهر هادی خبر می‌داد، اما خبرهای غیررسمی درباره این جدایی پیش‌تر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود. واکنش ناصر و هادی به این خبرهای غیررسمی هم غالبا در راستای تأیید ضمنی آن‌ها بود و به همین دلیل وقتی فیلمی تازه در قالب همکاری مشترک این دو به پرده سینماها رسید، برخی کل جریان‌های مجازی قبلی را چیزی شبیه کمپین تبلیغاتی این فیلم تحلیل کردند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، فیلم «حدود ۸ صبح» جدیدترین ساخته منوچهر هادی با بازی همسر سابقش یکتا ناصر است که اکران آن در سینماها با استقبال چندانی مواجه نشده است.

پرداختن به مسائل اجتماعی و چالش‌های زندگی خصوصی در فیلم‌ها، همیشه در سینمای ایران یکی از گزینه‌های مورد علاقه فیلم‌سازان بوده و هست. مسائلی که شاید برای ما به‌عنوان مخاطب پیش آمده باشد و با دیدن فیلمی که به تماشایش نشسته‌ایم داغ دل‌مان تازه شده یا اینکه با دیدن واکنش‌های مختلف در جریان یک اتفاق، متعجب شده‌ایم و فیلم‌ساز موفق شده است ما را تحت تاثیر قرار دهد.

البته در سوی دیگر هم هستند فیلم‌هایی که داعیه پرداختن به معضلات اجتماعی را دارند، اما در عمل، در مرحله ایده متوقف مانده و نمی‌توانند جهان داستانی‌ای را پیش روی مخاطب خود به تصویر درآورند.

فیلم سینمایی «حدود ۸ صبح» به کارگردانی منوچهر هادی یکی از نمایندگان سینمای اجتماعی در چرخه اکران این روزهای سینما است. این فیلم به یک سوءتفاهم می‌پردازد که با واکنش نسنجیده‌ای همراه می‌شود و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی‌ای را رقم می‌زند.

منوچهر هادی در این فیلم بعد از چندین سال به سمت فیلم‌سازیِ اجتماعی بازگشته است، اما استقبال از این فیلم به گونه‌ای نبوده که هادی انتظارش را داشته است.

در این گزارش به داستان، حواشی و واکنش‌ها نسبت به فیلم «حدود ۸ صبح» پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

درباره قصه «حدود ۸ صبح» چه می‌دانیم؟

ماجرای یک پیامک اشتباهی که به قتل منجر می‌شود. هشتمین ساخته منوچهر هادی که «حدود ۸ صبح» نام دارد، داستان زوجی را روایت می‌کند که مرد به اسم امیر با ارسال شدن یک پیامک اشتباهی برای همسرش دچار سوءتفاهم می‌شود و در ادامه با چالش‌های جبران‌ناپذیری همراه می‌شود.

در واقع هادی در فیلم «حدود ۸ صبح» موضوعی را مطرح می‌کند که به دلیل ظهور و بروز شبکه‌های اجتماعی؛ تقریبا چیزی شبیه این ماجرا را درمورد زوج‌هایی که در اطراف‌مان می‌شناسیم، دیده یا شنیده‌ایم که مردی شکاک به دلیل حساسیت‌های بی‌مورد و رفتار نامتعارف بر سر مسائل نه چندان قابل اهمیت، با بحرانی بزرگ مواجه می‌شود.

این ایده‌ای است که پیش‌تر منوچهر هادی در فیلم کمدی «آینه بغل» هم به آن پرداخته بود، اما این‌بار با روایتی تلخ و جدی سراغ آن رفته است.

نویسندگیِ این فیلم را منوچهر هادی همراه با سعید دولتخانی برعهده داشته که در فیلم‌های «قرنطینه»، «یکی می‌خواد باهات حرف برنه» و «دنیای پر امید» هم با او همکاری داشته است.

منوچهر هادی، یکتا ناصر و ماجرای یک سوءتفاهم/ «حدود ۸ صبح» چه خبر است؟

درباره خالقان «حدود ۸ صبح» چه می‌دانیم؟

منوچهر هادی با ساخت فیلم «حدود ۸ صبح» بعد از حدود پنج سال، دوباره به سینمای اجتماعی بازگشته است. او پیش از این فیلم‌های «من سالوادور نیستم»، «آینه بغل» و «رحمان ۱۴۰۰» را کارگردانی کرده است که همگی در دسته‌بندیِ سینمای کمدی و تجاری قرار می‌گیرند.

آخرین تجربه کمدی‌سازی منوچهر هادی هم سریال «نیسان آبی» در شبکه نمایش خانگی بود که فصل دوم این سریال این روزها با کارگردانی مسعود اطیابی در حال پخش است.

هادی در گفت‌وگویی اعلام کرده است که بیشتر به آثار اجتماعی علاقه‌مند است و صرفا به دلیل درآمد بیشتر پا به عرصه کمدی گذاشته است. او در این باره می‌گوید: «فیلم‌ساز باید باهوش باشد و حواسش به این مسئله جلب شود که فقط در یک ژانر فیلم و سریال نسازد. سلیقه و دغدغه اصلی من در فیلم‌سازی سینمای اجتماعی است و برای کسب درآمد بیشتر فیلم و سریال کمدی می‌سازم. نکته مهم دیگر هم این است که مخاطب جدی سینما که صرفا برای خنده سینما نمی‌رود من را فراموش نکند و به نظرم یک فیلم‌ساز باید بین سینمای مخاطب و سینمای جدی توازن ایجاد کند.»

در این فیلم مانند فیلم‌ها و سریال‌های اخیر منوچهر هادی، یکتا ناصر ایفاگر یکی از نقش‌های اصلی است و در کنار او بازیگران دیگری همچون کامبیز دیرباز و سارا رسول‌زاده هم به ایفای نقش پرداخته‌اند. منوچهر هادی خودش هم برای اولین‌بار در فیلمی به کارگردانی خود، به عنوان بازیگر مقابل دوربین حاضر شده است.

درباره واکنش‌ها به «حدود ۸ صبح» چه می‌دانیم؟

جدیدترین ساخته منوچهر هادی از ۱۷ آبان روی پرده سینماها رفت و بعد از گذشت یک ماه با فروش ۴ میلیارد و ۴۳۵ میلیون تومان در جایگاه بیستم جدول فروش فیلم‌ها قرار دارد. قطعا این آمار و ارقام و همچنین مخاطبانی که به تماشای فیلم «حدود ۸ صبح» نشسته‌اند، برای هادی راضی‌کننده نیست.

هادی تجربه‌هایی موفقی از زمان اکران فیلم‌های کمدی‌اش مثل «آینه بغل» یا «رحمان ۱۴۰۰» داشته است و این موضوع نشان می‌دهد که نمی‌تواند مخاطب سینمای اجتماعی را به سالن‌های سینما بیاورد. مخاطبی که ترجیح می‌دهد آثار دیگری از فیلم‌های در حال اکران را ببیند و منوچهر هادی را به عنوان فیلم‌ساز آثار کمدی و تجاریِ سینما و شبکه خانگی به یاد بیاورد.

فارغ از شکست منوچهر هادی در گیشه، بازتاب‌های رسانه‌ای اکران فیلم «حدود ۸ صبح» هم نشان از عدم توفیق این کارگردان در تجربه تازه‌اش دارد. بخش عمده‌ای از رسانه‌های رسمی نسبت به اکران این فیلم واکنشی نداشته‌اند و معدود واکنش‌ها نسبت به فیلم هم انتقادی بوده است.

منوچهر هادی، یکتا ناصر و ماجرای یک سوءتفاهم/ «حدود ۸ صبح» چه خبر است؟

درباره حاشیه‌های «حدود ۸ صبح» چه می‌دانیم؟

یکی از حاشیه‌های اصلیِ فیلم «حدود ۸ صبح» که پیش‌تر هم به آن اشاره کردیم حضور منوچهر هادی در این فیلم به عنوان بازیگر است.

هادی که پیش از این هم به عنوان بازیگر در سریال «آرماندو» ساخته احسان عبدی‌پور حضور داشته است، در فیلم «حدود ۸ صبح» برای دومین بار، اما با نقشی جدی در عرصه بازیگری خود را محک زده است.

با پخش شدن بازی هادی در تیزر این فیلم در شبکه‌های اجتماعی، موجی از واکنش‌های منفی به وجود آمد که چرا او به بازیگری ورود کرده است و این اندازه بازیِ اغراق‌شده برای مخاطبان قابل قبول نیست.

البته هادی دلیل بازی‌اش در فیلم «حدود ۸ صبح» را با پیشنهاد یکتا ناصر عنوان می‌کند. او در این باره اینطور توضیح می‌دهد: «به چند بازیگر نقش امیر را پیشنهاد دادم، اما یکی‌شان درگیر پروژه دیگری بود و دو نفر دیگر هم، چون حجم نقش کم بود، قبول نکردند و یکتا ناصر پیشنهاد داد خودم نقش را بازی کنم و البته، چون این نقش کوتاه، اما در عین حال تاثیرگذار در شروع درام بود؛ اگر درست بازی نمی‌شد به فیلم لطمه می‌زد. تلاش کردم کار را درست را انجام دهم. نکته مهم پارتنر روبه‌روی این نقش، یکتا ناصر بود که طی سال‌ها زندگی شناخت کاملی از هم داشتیم و کمک زیادی کرد که نقش امیر درست از کار دربیاید.».

اما زندگی مشترکی که هادی به آن اشاره می‌کند هم در ماه‌های منتهی به اکران فیلم با حاشیه‌های مواجه بود. هرچند روز گذشته بریده ویدئویی از یکتا ناصر در فضای رسانه‌ای منتشر شد که صراحتا از جدایی‌اش از منوچهر هادی خبر می‌داد، اما خبرهای غیررسمی درباره این جدایی پیش‌تر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

جالب‌تر این که واکنش ناصر و هادی به این خبرهای غیررسمی هم غالبا در راستای تأیید ضمنی آن‌ها بود و به همین دلیل وقتی فیلمی تازه در قالب همکاری مشترک این دو به پرده سینماها رسید، برخی کل جریان‌های مجازی قبلی را چیزی شبیه کمپین تبلیغاتی این فیلم تحلیل کردند! فرضیه‌ای که البته حالا با تأیید خبر پایان زندگی مشترک این زوج، می‌توان آن را مردود دانست.

۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 50044
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha