واکنش زارع‌پور به اظهارات شریعتمداری: جدی نگیرید!

زارع پور در مورد تغییر مدیریت یا مالکیت سکوهای بومی بیان کرد: «خیلی جدی نگیرید».او همچنین این موضوع را به رسانه‌ها نسبت داد و اضافه کرد دولت پشتیبان کسب‌وکارهای داخلی است، چون با وجود این پلتفرم‌های داخلی نیازی به استفاده از پلتفرم‌های آمریکایی مثل اوبر، آمازون و ای‌بی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در جلسه هیئت دولت زارع پور به خبرها در خصوص لزوم تغییر مدیریت و مالکیت استارتاپ‌ها واکنش نشان داد و افزود: قرار نیست هر مطلبی که در یک روزنامه منتشر شد، شما به‌عنوان اصل بگیرید و پیگیری کنید. یک نفر نظر شخصی خود را بیان کرده است. به‌هیچ‌وجه اظهارنظر افراد موضع دولت نیست. اگر چیزی نظر دولت باشد، در مصوباتش یا لوایحی که به مجلس ارائه می‌کند، بیان می‌شود.»

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پلتفرم‌های داخلی در مورد موضوع مدیریت سکوهای بومی گفت: تغییر مدیریت پلتفرم‌های داخلی نه در دولت مطرح شده و نه در دستور کار است.

اهمیت استارت‌آپ‌های داخلی از دیدگاه دولت

از دیدگاه زارع‌پور نخبه‌ها و مالکین پلتفرم‌های داخلی از داشته‌های ارزشمند کشور هستند او در این مورد افزود: «این افراد باعث کاهش وابستگی ما به پلتفرم‌های خارجی می‌شوند. اگر سکوهای جابه‌جایی مسافر که توسط افراد بومی متخصص گسترش یافته‌اند، نبود، اوبر آمریکایی در کشور ما فعالیت می‌کرد یا اگر پلتفرم‌های خریدوفروش کالا نباشند، آمازون و ebay جایگزین آن‌ها می‌شدند.این موضوع در بالا بردن عدم وابستگی به استفاده از تولیدات و پلتفرم‌های خارجی اهمیت بسیاری دارد.

او با اعلام حمایت دولت از این کسب‌وکارها لزوم رعایت و پایبندی به قوانین را یادآور شد تا دلیلی برای برخورد با آن‌ها به وجود نیاید. وی افزود: «در مقابل وظیفه‌ی دولت در حمایت از کسب‌وکارهای بومی این خواسته ما از اکوسیستم است که به قوانین پایبند باشند و حتی در رعایت قانون پیش‌قدم باشند.»

زارع‌پور تاکید کرد:«این‌ها حرف‌هایی است که در رسانه‌ها زده می‌شود؛ خیلی جدی نگیرید.»

هفته گذشته حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان استارتاپ‌های شناخته شده بومی را به عدم رعایت قانون متهم کرد و خواستار تغییر مالکیت آن‌ها و واگذاری‌شان به دولت شد. با این حال،زارع‌پور این ادعا را بی‌اساس دانست.

۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 46330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha