اولین محموله خودروهای وارداتی کیا ترخیص شد + عکس

نخستین محموله خودروهای وارداتی کیا از گمرک ترخیص شد. اما در این محموله کدام مدل‌ها دیده می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، اولین محموله خودروهای وارداتی کیا متعلق به شرکت کوشاخودرو از گمرک ترخیص شد. در نخستین بخش واردات خودروهای کیا، مدل‌های سلتوس و سونت ترخیص شده است.

این شرکت امروز اعلام کرد که در هفته‌های آینده مدل‌ها دیگری نیز ترخیص می‌شوند (خبرماشین).

خودروهای وارداتی کیا

تصویری از نخستین محموله خودروهای وارداتی کیا

خودروهای وارداتی چه زمانی به دست متقاضیان می‌رسد؟

گرچه خودروهای وارداتی هنوز به بازار نرسیده‌اند، اما پیش‌فروش آن‌ها در اسفند سال گذشته صورت گرفته است و حدود ۳۱ هزار نفر در صف خرید قرار گرفته‌اند.

پس از گذشت ۱۸ ماه از آزادسازی واردات خودروهای نو و وعده‌های رضا فاطمی‌امین، وزیر سابق صمت، مبنی بر واردات ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال ۱۴۰۱ و واردات ۲۰۰هزار دستگاه خودرو تا پایان سال ۱۴۰۲ این بار در دوره وزارت عباس علی‌آبادی، وزیر فعلی صمت، قرار است تا پایان آذر سال ۱۴۰۲ تمام خودروهای وارداتی به متقاضیان آن‌‎ها تحویل داده شود.

ه طورکلی وعده‌های مسئولان طی دو سال گذشته برای واردات خودرو بیش از حد خوش‌بینانه بوده است. از آغاز وزارت فاطی‌امین و وعده‌های عجیب و غریب او تعداد زیادی از کارشناسان و فعالان صنعت خودرو در قالب‌های گوناگون انجام‌ناپذیر بودن این وعده‌ها را گوشزد کردند؛ اما مسئولان بدون هیچ توجهی به انتشار اخبار غیرکارشناسی از واردات خودرو ادامه دادند. یکی از اصلی‌ترین دلایل رکود حاکم بر بازار در دو ماه اخیر به اعتقاد بسیاری از کارشناسان عدم اعتماد مردم به وعده‌های حاکمیت برای واردات خودرو است.

وعده تحویل ۳۱ هزار خودروی وارداتی در شرایطی گفته شده که هنوز یک ماه از ارائه آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده توسط دولت به مجلس نمی‌گذرد و تعداد زیادی از نمایندگان مجلس در لایوهای اینستاگرامی خود از واردات خودروهای کارکرده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی خبر می‌دهند.

۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 46553

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha