۱۰ میلیارد دلار دیگر از منابع ایران بزودی آزاد می‌شود + عکس

رئیس اتاق مشترک ایران و چین گفت: ۱۰ میلیارد دلار دیگر از منابع بلوکه شده ایران، در راه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مجیدرضا حریری؛ رئیس اتاق مشترک ایران و چین با انتشار توئیتی از آزادسازی بخش دیگری از پول‌های بلوکه شده ایران خبر داد.

در این توئیت آمده است: بنا بر اخبار و شنیده‌های رسمی و غیررسمی، ۶ میلیارد دلار تحت کلید بانک مرکزی قرار گرفت و با توجه به زمزمه ۱۰ میلیارد دیگر از منابع که در راه است، بانک مرکزی قاعدتا قدرت دخالت موثری در بازار دارد، باید منتظر بعد از تعطیلات بود و عکس العمل بازار را دید.

۱۰ میلیارد دلار دیگر از منابع ایران آزاد می‌شود

بر اساس این گزارش روزهای ابتدایی هفته آینده ۶ میلیارد دلار پول بلوکه شدن ایران در کره جنوبی که برای تغییر از وون (واحد پول کره) به یورو به سوئیس رفته بود، در قالب یورو، به حساب ۶ بانک ایرانی در قطر واریز می‌شود.

کشور قطر هزینه حواله این ارزها را از سوئیس به قطر بر عهده گرفته است.

مقرر شده است این ۶ میلیارد دلار که برای خرید دارو، تجهیزات پزشکی و دیگر کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شود، از طریق سوئیفت و از مسیر رسمی نقل و انتقال شود.

‌روز ۲۱ شهریور، سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت گفت که فرایند آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در حال اجرا است و امیدوارم به‌زودی بانک مرکزی و وزارت خارجه جزئیات دقیق از اجرای توافقات آزادسازی اموال بلوکه شده کشور اعلام کنند.

آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان، شب گذشته در گفتگو با شبکه خبری آمریکایی ان‌بی‌سی نیوز اعلام کرد که دولت تصمیم خواهد گرفت که چگونه ۶ میلیارد دلار از وجوه مسدود شده را که قرار است در توافق تبادل زندانی با آمریکا آزاد شود، هزینه کند و این پول «هرجا که ایران نیاز داشته باشد» هزینه خواهد شد.

۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
کد خبر: 46986

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
      0 0
      ۱۰ میلیارد از کجا؟ لابد چین که نه ما بلدیم بگیریم نه اون که اصلا مدعی نبود چنین بدهی است و وضعیت اقتصادی‌اش هم خراب است، دلتان خوش است همین ۶ میلیارد دلار حالا ببینیم چی میشه؟