شایعه‌ای که بازار سکه را داغ کرد/۲ احتمال درباره عقب‌نشینی سکه

قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته صعودی شد. البته با توجه به اینکه بازار سکه اشباع خرید است گفته می شود که قیمت ها هر لحظه امکان ریزش دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز تحلیلگران فنی بر این باورند که افزایش قیمت ها در بازار سکه به سه دلیل عمده رخ داده است.

نخست اینکه قیمت طلای جهانی دیروز رشد کرد و تا مرز ۲۰۳۷ دلار بالا رفت. به عقیده تحلیل‌گران فنی، دلیل دوم آن است که بازار ارز تهران شاهد بازگشت هیجانات ارزی بود به نحوی که ادعای برخی معامله‌گران از ورود دلار به کانال ۵۲ هزار تومان حکایت داشت. اما سومین دلیل هم داغ شدن یک شایعه در رابطه کمبود سکه امامی در بازار مربوط است که باعث شد سطح تقاضا برای خرید این فلز گران بهای داخلی بیشتر شود.

با این حال رشد قابل توجه قیمت تتر هم قابل ذکر است؛ صعودی که تتر را تا پله دوم کانال ۵۲ هزار تومان بالا برد.بر این اساس، روز گذشته بازار سکه آرایش صعودی به خود گرفت و قیمت سکه امامی بنا بر اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تا مرز ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بالا رفت اما در ادامه معاملات، با اصلاح شدن نرخ طلای جهانی از سرعت صعودی سکه کاسته شد و قیمت هر قطعه سکه امامی با ۳۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بسته شد.

با این همه ۲ نکته درباره بازار سکه دیروز قابل بررسی است؛ نخست اینکه با افزایش قیمت ها حباب سکه امامی برای مقطعی کوتاه وارد کانال ۷ میلیون تومان شد اما در ادامه به کانال ۶ میلیون تومان برگشت و بر روی ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار گرفت. دوم اینکه شکاف قیمت سکه کاغذی و نقدی پس از ۴ ماه کمتر شد و به حول و حوش ۱۰۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب قیمت سکه در حدود ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای جهانی هم در حدود ۲۰۲۹ دلار به فروش رسید. برخی از سکه‌بازان با اشاره به اصلاح شدن قیمت طلا و دلار در چهارشنبه شب پیش بینی می کنند که قیمت سکه امامی در بازار امروز پنجشنبه ۲۱ دی ماه تا حدودی اصلاح شود. ازسوی دیگر با توجه به اینکه بازار سکه اشباع خرید است گفته می شود که قیمت ها هر لحظه امکان ریزش دارند.

با این حال برخی هم معتقدند که قیمت ها به مسیر صعودی خود ادامه خواهد داد.سکه در حال حاضر مرز ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد که در معاملات نقدی دیروز نتوانست بالای آن تثبیت دهد. از طرف دیگر اگر سکه از سمت طلا و دلار سیگنال نزول دریافت کند احتمال عقب نشینی قیمتی آن تا پله دوم کانال ۳۱ میلیون تومان وجود دارد.

۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 51059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha