به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، آیا تابحال جادوی دنیای دیزنی را تجربه کردهاید؟ تمام مفهوم این پارک تفریحی براساس کلمات مشهور والت دیزنی است؛ "اگر میتوانید رویای چیزی را داشته باشید، پس میتوانید آن را انجام دهید".
به گزارش اکوایران، کارآفرینی نیز به مفهوم دنبال کردن یک رویا، حل کردن یک مشکل و تغییر جهان است. اما واقعیت این است که سفر از ایده پردازی به موفقیت کار آسانی نیست، به خصوص زمانی که نوبت به بازاریابی و جلب توجه مشتریان و خرید محصولتان میرسد. بااینحال، میتوان ایدههای ارزشمندی را از استراتژیهای اثبات شده این شرکت درباره نحوه جلب توجه مشتریان و ایجاد یک اثر ماندگار آموخت.
هیجان حضور در پارک دیزنی و دیدار با شخصیتهای کارتونی از نزدیک میتواند نهتنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان تجربهای ماندگار باشد. اما سوال اینجاست که این شرکت چگونه توانسته است دنیایی از رویاها، ماجراجوییها و جادو را بگیرد و آنها را به واقعیت تبدیل کند؛ تجربه هیجان انگیزی که بهنظر میرسد مردم از آن سیر نمیشوند.
هنر ارتباط با مشتری
شرکت دیزنی روی هنر برقراری ارتباط با مخاطبان خود را از طریق فرآیند "شناختن، علاقه، اعتماد" تسلط پیدا کرده است. این فرآیند تماما درباره ایجاد رابطه با مشتریان آینده، شناساندن خود به آنها، ایجاد علاقه و در نهایت اعتماد به شرکت، برند و راه حل خیلی پیش از این است که فروش حتی اتفاق بیفتد.
بسیاری از ما فیلمهای والت دیزنی را تماشا کردهایم و این به نوبه خود میتواند ما را به احتمال زیاد پذیرا کند، و حتی در زمان فرا رسیدن زمان خرید، برند را دوست داشته باشیم، به آن اعتماد کنیم و شروع به خرید کنیم. در اینجا چند راه وجود دارد که استارت آپها میتوانند از تاکتیکهای دیزنی در بازاریابی خود استفاده کنند.
داستانسرایی مسحورکننده
شرکت دیزنی به خاطر داستان سرایی گیرای خود شناخته شده است. دیزنی از طریق انتقال آنها به دنیایی متفاوت تجربهای جذاب برای مهمانان خود فراهم میکنند. این شرکت چه از طریق فیلم، پارکهای تفریحی یا کالاهای تجاری، داستانی را تعریف میکند که با مخاطبانش ارتباط برقرار میکند.
بنابراین، یک درس این است که در استارتاپ خود، داستان شرکت و محصول خود را از طریق پستهای رسانههای اجتماعی، پادکست، وب سایت خود و تماس با مشتریان به اشتراک بگذارید. روی دردهای مشترک و آرمانها برای راه حل تمرکز کنید. اگر میتوانید، آنها را وادارید تا درباره خواستههای خود در مورد چگونگی راه حل صحبت کنند. به این ترتیب، آنها احساس میکنند که بیشتر درگیر ماموریت شما هستند و با آن آشنا میشوند. هنگامی که در "یک فصل احساسی" قرار گرفتید، رابطه، علاقه و اعتماد قویتر شده و از فروش حمایت میشود.
توجه به جزئیات
دیزنی به خاطر توجه به جزئیات شهرت دارد. این شرکت از طراحی پارکهای تفریحی تا ریزترین جزئیات در کالاهای خود تضمین میکند که همه چیز عالی است. این توجه به جزئیات حس شگفتی و همچنین حرفهای بودن بالا را در مهمانان ایجاد میکند.
استارت آپهایی که به نقاط تماس خود با مشتریان توجه میکنند و تضمین میکنند که از لحاظ کلی و بصری همراستا هستند حرفهایتر بهنظر میرسند، بیشتر مورد اعتماد هستند و با شناخت و ایجاد علاقه در میان مشتریان آینده خود برتری پیدا میکنند. جزئیات میتواند تفاوت بزرگی در ایجاد یک تجربه مثبت برای مشتریان شما ایجاد کند، و میتواند شامل طراحی وبسایت، بسته بندی، محصولات، مکاتبات با ایمیل یا حتی نحوه تعامل کارکنان شما با مشتریان و به خاطر سپردن نام آنها یا حتی ذکر تعاملات قبلی باشد.
ارتباط عاطفی
دیزنی قدرت ارتباطات عاطفی را درک کرده است. آنها تجربیاتی ایجاد میکنند که سبب میشود مهمانان احساس شادی، نوستالژی و الهام داشته باشند. این ارتباط عاطفی همان چیزی است که سبب میشود آنها عاشق دیزنی باشند و بخواهند بیشتر به آنجا بروند.
بنابراین ایجاد یک ارتباط عاطفی با مشتریان میتواند به ایجاد وفاداری و اعتماد و بازگشت آنها کمک کند. این ارتباط میتواند از راههایی چون فرستادن هدیه در تاریخهای خاص؛ کمپینهای الهام بخش در رسانههای اجتماعی؛ تماسهای خدمات مشتری دلسوزانه و دقیق صورت گیرد.
کارآفرینان میتوانند با گنجاندن این نکات در استراتژی بازاریابی خود بهتر با مشتریان ارتباط برقرار کنند و تجربهای مثبت و به یاد ماندنی برای آنها ایجاد کنند. نکته کلیدی ایجاد تجربهای منحصربهفرد و اصیل است که ارزشهای برند آنها را منعکس میکند و با بازار هدفشان ارتباط برقرار کند.
بگذارید شما را بشناسند، دوست داشته باشند و اعتماد کنند؛ جادو به دنبال آن خواهد آمد.
نظر شما