تزریق سرمایه به بورس / پایان سبز هفته اول

روز چهارشنبه برای پنجمین روز متوالی خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۱۳۶ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد. در مجموع روزهای معاملاتی اولین هفته اردیبهشت ماه، هزار و ۲۶۲ میلیارد تومان سرمایه حقیقی وارد بازار شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در معاملات روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران هزار و ۷۱ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۲۹۸ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد ۴ هزار و ۶۵۰ واحدی در رقم ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۱۶ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با رشد هزار و ۱۷۰ واحد به سطح ۱۴۰ هزار و ۹۹۲ واحد رسید.

ورود پول حقیقی به بورس

روز چهارشنبه برای پنجمین روز متوالی خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۱۳۶ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.

در مجموع روزهای معاملاتی اولین هفته اردیبهشت ماه، هزار و ۲۶۲ میلیارد تومان سرمایه حقیقی وارد بازار شده است.

امروز نماد حگهر بیشترین ورود پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۹۰ میلیارد تومان بود. پس از حگهر، نمادهای فاراک، خاهن و فن افزار بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای شستا، شبندر، فولاد و خساپا تعلق داشت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز فملی، شبندر و فایرا نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای پارسان، فولاد و کگل از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فجهان، شگویا و وسپهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، آریان و ساروج نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و خزامیا و فولاد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرمان، حگهر و فزر بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۱ هزار و ۱۳۳ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۷۷۹ میلیارد تومان بود که ۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۷ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۴ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان رسید.

030205

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد کگل بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۳۱ میلیارد تومان بود.

پس از کگل، حگهر بیشترین ارزش معاملات را داشت و شبندر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فارس و خزامیا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد ۹۸۲ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۷۰۶ سهم در صدر قرار گرفته است. فاذر در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کرمان تعلق داشت. دو نماد حگهر و شستا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات چهارشنبه، ۹۹ نماد صف خرید داشتند و ۲۹ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۱۰۹ درصدی به ۲۳۲ میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

تزریق سرمایه به بورس / پایان سبز هفته اول

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 54710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha