چهارمین مصاف متوالی کرواسی و اسپانیا در یورو ؛ برلین وعده‌گاه انتقام + لینک پخش زنده

اسپانیا و کرواسی رسماً دیدارهای گروه مرگ یورو ۲۰۲۴ را آغاز خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، هیچ تورنمنت بین‌المللی بدون برخورداری از گروه مرگ، تکمیل نمی‌شود و ایستادن در گروه مرگ مسابقات یورو ۲۰۲۴ سهم تیم‌های اسپانیا و کرواسی شده است که ایتالیا، مدافع عنوان قهرمانی را همگروه خود می‌بینند. به دنبال برتری آلمان مقابل اسکاتلند در دیدار افتتاحیه مسابقات، گروه دوم تا پایان امشب شکل رتبه‌بندی ابتدایی منحصر به خود را خواهد شناخت.

لینک پخش زنده مجارستان - سوئیس ؛ شنبه ساعت ۱۹:۳۰


جام ملت‌های اروپا
دور نخست مرحله گروهی
گروه دوم
اسپانیا – کرواسی
شنبه ۲۶ خرداد
ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران
الیمپیا اشتادیون برلین
داور: مایکل اولیور (انگلیس)
اسپانیا تنها تیم تاریخ مسابقات است که موفق به دفاع از عنوان شده و پس از قهرمانی یورو ۲۰۱۲، بیش از ۲ پیروزی را در ادوار حذفی ۵ تورنمنت اخیر کسب نکرده است. در یورو ۲۰۲۰ و جام‌جهانی ۲۰۲۲، تیم ملی اسپانیا تحت هدایت لوئیس انریکه و با هنرنمایی زوج گاوی و پدری در خط هافبک، تحسین علاقه‌مندان به بازی مالکیت محور را برانگیخت اما هر ۲ تورنمنت با ناکامی برای این تیم به پایان رسید.

توپ در آستین لاروخا

اسپانیا در هر ۱۳۶ دیدار اخیرش همواره مالکیت بیشتری نسبت به حریف داشته و بدون توجه به نام تیمی که مقابلش به میدان رفته و خواهد رفت، سعی در تحمیل سبک بازی خود به دیدار داشته و خواهد داشت. کرواسی هم امشب از این مهم مستثنی نخواهد بود. آخرین بازی که اسپانیا در یک دیدار مالکیت کمتری نسبت به حریف داشته، مصاف با آلمان در فینال یورو ۲۰۰۸ بوده که مالکیت توپ ماتادورها ۴۶ درصد بود اما در نهایت جام را بالای سر بردند.
همزمان با برگزاری آن دیدار، لامینه یامال کمتر از یک سال داشت و اکنون امید دارد تیم ملی فوتبال کشورش را پس از ۱۲ سال بار دیگر به سمت تکیه بر تاج و تخت فوتبال اروپا هدایت کند.

دو بال برای پرواز

گاوی به تبع مصدومیت شانس حضور در مسابقات را از دست داده اما امید تیم به زوج نیکو ویلیامز و یامال خواهد بود. در فصل گذشته لالیگا، یامال (۱۴۱) و ویلیامز (۱۹۱) هر ۲ در جمع ۴ بازیکن برتر مسابقات از نظر به ثبت رساندن دریبل موفق بوده‌اند و از نظر حمل توپ موفق به سمت خلق موقعیت منجر به شوت‌زنی به ترتیب با آمار ۸۲ و ۹۷ در جمع ۵ بازیکن برتر مسابقات جای گرفته‌اند.
نیکو ویلیامز در ۱۳ بازی ملی با پیراهن اسپانیا، موفق شده روی ۶ گل تاثیر مستقیم بگذارد و علاوه بر ارسال ۴ پاس گل، ۲ بار هم خود موفق به گلزنی شده اما یامال در صورت قرار گرفتن در ترکیب تیم، رکورد جوان‌ترین بازیکن تاریخ مسابقات را از کاتسپر کوزلوفسکی (۱۷ سال و ۲۴۶ روز همزمان با به میدان رفتن در مصاف لهستان و اسپانیا در دوره گذشته مسابقات) گرفته و به نام خود خواهد زد.

آچمز در خاک آلمان

اسپانیا در یورو ۲۰۲۰ و فینال لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۲۳ موفق به غلبه بر کرواسی شد اما پسران دالیچ در گروه مرگ یورو ۲۰۲۴، برای مصاف با اسپانیایی که در مواجه شدن با ضد حملات نقاط ضعف بارزی دارد، آماده خواهند بود. کرواسی با دالیچ و به لطف حضور لوکا مودریچ در ترکیب این تیم، علاقه به در دست گرفتن مالکیت داشته اما باید دید در مصاف امشب، کروات‌ها به پراگماتیسم تکیه خواهند کرد یا مقابل مدعیان در دست گرفتن مالکیت توپ از همین ابتدا نامشان را در قامت یک مدعی مطرح می‌کنند.
در جام‌جهانی ۲۰۲۲، تنها اسپانیا (۱۳۵) رکورد بهتری نسبت به کرواسی در فاکتور فنی «ارسال ۱۰+ پاس در هر بار تلاش برای نزدیک شدن به دروازه حریفان» بر جای گذاشت و کروات‌ها از این نظر با درخشش لوکا مودریچ، مارسلو بروزوویچ و متئو کواچیچ دومین تیم برتر مسابقات بودند.
یورو ۲۰۲۴ ؛ چهارمین مصاف متوالی کرواسی و اسپانیا در یورو ؛ برلین، وعده‌گاه انتقام ؛ ساعت ۱۹:۳۰ + لینک پخش زنده
کرواسی در آن مسابقات، با تکیه بر نبوغ لیواکوویچ روی خط دروازه و همزمان با ضربات پنالتی به مقام سومی جهان رسید اما کروات‌ها هفتمین تیم برتر جام به لحاظ بر جای گذاشتن امید گل بودند (امید گل ۷.۰۵ در ۷ بازی) بودند و در شرایطی مقابل برزیل به پیروزی رسیدند که امید گل برزیلی‌ها در جام‌جهانی پس از انجام ۵ بازی، ۵ بار بیش‌تر محسوب می‌شد و عدد ۱۲.۰۸ را نشان می‌داد.
تیمِ دالیچ در قطر بهترین تیم در فاکتور فنی «بازپس گیری مالکیت توپ در یک سوم عقب نیمه زمین حریف» لقب گرفت و ۵۹ بار از این مسیر دروازه حریفان را تهدید کرد. از منظر شلیک شوت (۱۰) به‌دنبال عملکرد موفق در این فاز از بازی و ایجاد فشار مرگبار بر مدافعان حریف در طول تورنمنت (۱۰۹) هم کروات‌ها بهترین تیم مسابقات لقب گرفتند.

رقیب آشنا

تیمی که سخت می‌بازد و به راحتی در فاز انتقال و تحمیل سبک بازی بر حریفان به سبب در اختیار گرفتن مالکیت توپ عمل می‌کند، حریفی سرسخت برای اسپانیا در نخستین بازی از این دوره مسابقات خواهد بود و ماتادورها هرگز نباید کرواسی را دستکم بگیرند. در تاریخ تقابل‌های ۲ تیم، برای چهارمین جام متوالی، اسپانیا و کرواسی به مصاف هم می‌روند.
مصاف ۲ تیم در دور گروهی یورو ۲۰۱۲، با برتری اسپانیا به لطف تک گل خسوس ناواس همراه بود اما کرواسی در یورو ۲۰۱۶ بازگشت پس از دریافت گل زودهنگام را تجربه کرد و به پیروزی رسید. در دوره گذشته مسابقات کرواسی حریف اسپانیا در مرحله یک‌هشتم نهایی بود که پس از تساوی ۳ بر ۳ در پایان ۹۰ دقیقه، ماتادورها با به ثمر رساندن ۲ گل و برتری ۵ بر ۳ در پایان وقت‌های اضافه، اجازه ندادند سرنوشت کار به ضربات پنالتی گره بخورد.

تنظیم ضربان به وقت ۸ گل

برتری ۵ بر ۳ اسپانیا بر کرواسی در دوره گذشته مسابقات، دومین دیدار پر گل تاریخ یورو پس از برتری ۵ بر ۴ یوگسلاوی بر فرانسه در نخستین دوره برگزاری مسابقات در سال ۱۹۶۰ عنوان گرفته است. در آن دیدار، ابتدا کرواسی با گل به خودی پدری از حریف پیش افتاد اما سارابیا کار را به تساوی کشید و با گل‌های دیگر توسط آسپلیکوئتا و فران تورس، درحالی که در فاصله ۵ دقیقه مانده به پایان دیدار نتیجه ۳ بر سک به سود اسپانیا شده بود، کرواسی در ۵ دقیقه بازی را بازگرداند و به وقت‌های اضافه کشید.
در وقت‌های اضافه اما آلوارو موراتا و اویارسابال ۲ گل دیگر برای اسپانیا به ثمر رساندن تا کرواسی با یک شکست تلخ از دور رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ کنار رود. پس از آن دیدار، کرواسی، فینال لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۲۳ را هم در ضربات پنالتی به اسپانیا واگذار کرد و شانس قهرمانی در این تورنمنت تازه ‌تاسیس را پس از کسب عنوان سومی در جهان به اسپانیا تسلیم کرد.

رویایی به فاصله بیش از هزار کیلومتر

پیش از این تنها یک بار سابقه داشته ۲ تیم در ۴ دوره متوالی مقابل یکدیگر صف‌آرایی کنند که در آن روند هم ردپای اسپانیا به چشم می‌آید. تیم‌های ملی اسپانیا و ایتالیا در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰، ۴ بار متوالی در ۴ دوره متفاوت مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند که با توجه به همگروهی دوباره این ۲ تیم، به زودی رکورد ۵ مصاف متوالی در ۵ دوره متقاوت از جام ملت‌های اروپا به نامشان ثبت می‌شود.
اسپانیا در تاریخ جام ملت‌های اروپا، پیش از این در ۱۱ دوره حاضر بوده که ثمره حضورش ۳ قهرمانی و یک نایب قهرمانی بوده اما کرواسی زیر پرچم مستقل، برای هفتمین بار در این مسابقات حاضر شده و امیدوار است سرانجام برای نخستین بار پا را از جمع ۸ تیم پایانی، فراتر بگذارد.

برنامه و نتایج کامل یورو ۲۰۲۴ به وقت ایران + لینک پخش زنده

۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱
کد خبر: 56514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha