کاهش تورم اولین اولویت دولت پزشکیان است/ قطعی برق در تابستان و گاز در زمستان به صنایع و روند تولید آنها لطمه می زند/افزایش دستمزدها باید با نرخ تورم هماهنگ باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس به این موضوع گواه می دهند و رئیس جمهور منتخب نیز به خوبی می داند بخش قابل توجهی از مراجعات روزانه مردم به به دفاتر نمایندگان و مسئولین درخواست شغل است. جوانان تحصیل کرده ای که باید بازوان توسعه کشور باشند و متضمن پیشرفت کشور باشند از بیکاری و نبود شغل گلایه مند هستند، این گلایه به حق روی مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی نیز اثرات منفی به جا می گذارد.

گروه اقتصاد کلان پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با رادار اقتصاد درخصوص اولویت های اقتصادی دولت چهاردهم ضمن عرض تبریک به رئیس جمهور منتخب مردم ایران گفت: آقای پزشکیان به عنوان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی و اینک به عنوان رئیس جمهور نسبت به مشکلات ومعضلات مهم کشور بخصوص در حوزه اقتصادی آگاه و واقف هستند بنابراین باید ضروری ترین موضوعاتی که رسیدگی به آنها واجب تر و به نفع مردم است مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در این باره خاطر نشان کرد:به عنوان مثال تورم یا افزایش تورم دغدغه مهم مردم است. سال هاست نرخ تورم روند صعودی دارد و علی رغم تلاش های صورت گرفته برای کاهش نرخ تورم، به تورم های تک رقمی یا دو رقمی معمول ۲۳ درصدی نرسیده ایم، بنابراین به نظر می رسد رفع تورم اولین اولویتی است که رئیس جمهور باید نگاه ویژه ای بدان داشته باشد.

وی در این باره خاطر نشان کرد: نسخه های مختلفی برای کاهش نرخ تورم و ثبات اقتصادی پیچیده شده است اما مساله مهمی که نباید فراموش کنیم رمز موفقیت در تحقق مطالباتی است که مردم از ما دارند به این خاطر قبل از اینکه به سراغ سیاست گذاری ها و اصلاحات اساسی و ساختاری در اقتصاد کشور برویم لازم است به این موضوع توجه کنیم که انتخابات به پایان رسیده و دوره هم افزایی برای حل مشکلات مردم آغاز شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است: یکایک مسوولین باید قدرشناس مردم فهیم ایران اسلامی باشند از من ِ نماینده تا دولتمردان، چرا که در برهه های سخت و طاقت فرسایی پای انقلاب مانده و در حفظ انقلاب کوشا بوده اند لذا نوبت مسوولین است که برای حل مشکلات مردم و مهمترین مطالبات به حق آنها یعنی کاهش نرخ تورم، اشتغالزایی ونجات جامعه از بیکاری اقداماتی صورت دهند.

مجتبی یوسفی نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همه می دانیم که مردم با امیدواری نسبت به حل مشکلات پای صندوق رای آمده اند تا دولت ومجلس در کنار هم با حمایت و همراهی سایر سازمان ها و نهادهای موثر، بیکاری را تا حد قابل توجهی کاهش دهند و رفاه را به زندگی مردم بازگردانند.

وی در ادامه بحث خاطر نشان کرد: در هفته های اخیر علی رغم فضاسازی دشمن برای تحریم انتخابات، مردم پای صندوق رای در دو دوره حاضر شدند چرا که می دانستند تحریم انتخابات حلال مشکلات کشور نیست، بلکه همکاری و همراهی مردم با مسولین زمینه ساز حل مشکلات است.

مجتبی یوسفی با اشاره به مهمترین مطالبات مردم به موضوع اشتغال و ایجاد درآمد بخصوص برای جوانان گفت: نمایندگان مجلس به این موضوع گواه می دهند و رئیس جمهور منتخب نیز به خوبی می داند بخش قابل توجهی از مراجعات روزانه مردم به به دفاتر نمایندگان و مسئولین درخواست شغل است. جوانان تحصیل کرده ای که باید بازوان توسعه کشور باشند و متضمن پیشرفت کشور باشند از بیکاری و نبود شغل گلایه مند هستند، این گلایه به حق روی مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی نیز اثرات منفی به جا می گذارد.

وی در ادامه بحث به سایر موضوعات مهمی که دولت چهاردهم باید ناظر بر آن طرح هایی را عملیاتی کند، گفت: دولت چهاردهم ناظر بر ناترازی‌هایی که در حوزه انرژی داریم باید بسیار تلاش کند چرا که ناترازی ها هزینه زاست؛ ضمن اینکه هزینه های بسیاری به ما تحمیل می کند منجر به از دست رفتن فرصت هایی می شود که در صنایع بسیار مهم است.

وی در این باره خاطر نشان کرد: قطعی برق در تابستان و گاز در زمستان به صنایع و روند تولید آنها لطمه می زند بنابراین راه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بخش باید باز شود.

مجتبی یوسفی گفت: رسیدگی به معیشت بازنشستگان، شاغلانی چون نیروی شریف و زحمت کش کادر آموزش و پرورش کشور، کارگران وکارمندان اولویتی بس مهم است. بارها بر این موضوع تاکید شده دستمزدها باید با نرخ تورم برابری کند تا مردم قادر به تامین معاش خود باشند.

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به فرموده مقام معظم رهبری دولت چهاردهم باید کارهای نیمه تمام دولت رئیس جمهور شهید را ادامه دهد، بنابراین اشکالاتی که قطعا وجود داشته در این دولت باید برطرف شود تا گامهای بلندی درپاسخگویی به مردم برداریم.

وی درپایان گفت و گو خاطر نشان کرد: رئیس جمهور ناظر براین موضوع باید کار کند که امروز اولویت اول ما ایجاد رضایت عمومی درمردم با تامین معاش آنها، ایجاد اشتغال و ثبات اقتصادی است، در این صورت است که با همدلی و همراهی می توان بسیاری از مشکلاتی که مردم را نسبت به آینده اقتصادی کشور نگران کرده مرتفع کرد.

۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 57448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha