دولت پاسخ دهد چرا با وجود عدم تغییر نرخ ارز نسبت به ماه گذشته، قیمت همه کالاها گران شده است

آلبرت بغزیان بیان کرد: این موضوع را باید از مسوولان دولتی پیگیری کرد که چرا با وجودی که قیمت ارز چندان تغییری نسبت به ماه قبل نداشته باز هم قیمت اجناس گران‌تر شده است.

به گزارش  رادار اقتصاد به نقل از «نود اقتصادی»، آلبرت بغزیان تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: این موضوع را باید از مسوولان دولتی پیگیری کرد که چرا با وجودی که قیمت ارز چندان تغییری نسبت به ماه قبل نداشته باز هم قیمت اجناس گران‌تر شده است.

وی بیان کرد: موضوعی که امروز دو شرکت ایران خودرو و سایپا با آن مواجه هستند، مشکل در فروش نیست بلکه مشکل در تولید است این در حالی است که تقاضا برای خرید خودرو وجود دارد و به همین دلیل هم خودروهای خود را به صورت قرعه‌کشی در بازار عرضه می‌کنند.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: این موضوع در اروپا و امریکا برعکس ایران است. پس از پاندمی کووید ۱۹ در کشورهای اروپایی به دلیل موج بیکاری‌ها مشکل در فروش کالاها به وجود آمده است و در حالی که تولیدات خوبی دارند و حتی آفرها و تخفیف‌های زیادی روی اجناسشان می‌گذارند، مشتری کم است و شاهد آنیم که مرسدس بنز برای محصولاتش اقساط بلندمدت در نظر می‌گیرد اما مشتری ندارند.

آلبرت بغزیان افزود: قیمت دلار از ۱۸ هزار تومان یک‌باره به ۲۳ هزار تومان رسید و مسلما این قضیه روی همه کالاها اثر مستقیم دارد در حال حاضر در نمایشگاه‌های سطح شهر، خودروهای بالای ۲ میلیارد تومان وجود دارد در حالی که این خودروها در سبد خرید اکثر خانوارهای ایرانی نیست.

وی بیان کرد: حتی پراید ۸۰ میلیون تومانی هم برای برخی از مردم آرزو شده و تنها می‌توان این خودرو را به لحاظ قیمت و کیفیت با برخی خودروهای تولید هند مقایسه کرد. نظارت بر قیمت‌ها نیست. از شهریه مدارس گرفته تا محصولات لبنی گران شده و علت اصلی آن طمع برخی از افراد است که به بهانه‌های مختلف قیمت‌ها را هر روز بالا می‌برند و هیچ کس حاضر نیست قیمت‌ها را پایین بیاورد.

۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
کد خبر: 585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha