چطور می توان باور کرد آمریکا در ترورهای اسرائیل نقش نداشته؟  اف ۳۵ که یکی از مدرن ترین هواپیماهاست را چه کسی در اختیار اسرائیل قرار داده؟/سران آمریکا یک لحظه جانبداری از اسرائیل را پنهان نکرده اند

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و امور بین الملل گفت: چگونه می توان ادعا کرد آمریکا خواهان پایان جنگ است وقتی جنایات متعدد اسرائیل در غزه و ترورهای بیشمار در لبنان را دفاع مشروع اسرائیل از خود عنوان می کند و جنایت علیه بشریتی که به دست نتانیاهو رقم خورده را توجیه کرده و تاکید می کنند پشتیبان اسرائیل در دفاع از خود هستیم؟

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حسن بهشتی پور کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و روابط بین الملل در گفت و گو با رادار اقتصاد در پاسخ به این پرسش که آیا می توان باور کرد آمریکا در ترورهای طراحی و اجرا شده از سوی اسرائیل همواره در چند دقیقه پایانی مانده به انجام عملیات از سوی صهیونیست ها از روند ترور و تخریب مطلع می شود و در ترورها و جنگ افروزی های اسرائیل دخیل نیست ، گفت: شکی نیست که آمریکا در موضوع ترور سید حسن نصراله به اسرائیل کمک کرده چرا که تمام عملیات اسرائیل علیه حزب اله در هر سه مرحله با آمریکا عملیاتی مشترک بوده است چه زمان انفجار پیجرها در راستای مختل سازی ارتباطات اعضا و فرماندهان حزب اله با یکدیگر و چه بخش شناسایی فرماندهان حزب اله در مکان های مختلف در لبنان به منظور ترور و حمله قطعا عوامل اطلاعاتی عملیاتی آمریکا در کنار اسرائیل بوده اند.

وی در این باره افزود: دراین موضوع تردیدی نیست که آمریکا حامی و هدایت گر اسرائیل در عملیات جنایتکارانه و ترور شهید سید حسن نصر اله بوده است. هنگامی که بایدن صراحتا اعلام می کند عدالت برقرار شده و از بابت شهادت سید حسن نصراله اظهار خشنودی می کند که قاتل آمریکایی هایی که در حمله به سفارت و پایگاه آمریکایی ها در سال ۱۹۸۳ کشته شده، ضمن اینکه موضع گیری کاملا هریس نیز همین است این موارد نشان می دهد موضع گیری های رسمی آمریکا حمایت صریح از اسرائیل است.

حسن بهشتی پور تصریح نمود: در این موضوع شکی نیست که اسرائیلی ها بدون پشتیبانی عملیاتی امریکایی ها نمی توانند کار چندانی در این حجم و اندازه صورت دهند. نکته مهمتر این است هواپیمای جنگنده ای که اسرائیلی ها استفاده می کنند اف ۳۵ که یکی از مدرن ترین هواپیماهای ساخت آمریکاست را چه کسی در اختیار اسرائیل قرار داده غیر از آمریکا؟

وی در این باره افزود: بمب استفاده شده در عملیات ترور سید حسن نصراله از بمب های ساخت آمریکاست، پس تمامی شواهد و قرائن نشان می دهد آمریکا و اسرائیل به صورت مستقیم و غیر مستقیم در خرابکاری ها و ترور و آدمکشی های غزه و لبنان کار مشترک انجام داده اند.

حسن بهشتی پور افزود: اینکه آمریکایی ها خواهان وقوع جنگ بزرگ منطقه ای نیستند موضوع درستی است و صحت دارد چرا که درگیر انتخابات ریاست جمهوری هستند، با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۱۵ آبان ماه برگزار می شود آمریکایی ها در این شرایط مایل به درگرفتن جنگی فراگیر در خاورمیانه نیستند، این جنگ قطعا به نفع اسرائیل تمام می شود و آمریکا را در مسائل سیاست داخلی و خارجی دچار مشکلات عدیده ای می کند.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و روابط بین الملل معتقد است: اصل این موضوع که آمریکا به دنبال جنگ فراگیر در منطقه نیست؛ درست است اما اینکه آمریکا با همه امکانات و توان نظامی و مالی خود از اسرائیل حمایت می کنند نیز واقعیت است، پس نمی توان گفت آمریکا واقعا به دنبال آتش بس و طلب مذاکره است.

وی در این باره توضیح بیشتری داد و گفت: آمریکایی ها در نزدیک به یک سال گذشته نشان داده اند در حرف و سخن خواهان آتش بس و مذاکره و حل مساله از طریق مسالمت آمیز هستند اما در عمل با پیشتیبانی هایی که از اسرائیل به عمل می آورند و جانبداری هایی که از اسرائیل دارند عملا مخالف آتش بس هستند.

وی در این باره خاطر نشان کرد: سران آمریکایی تا کنون حتی یک لحظه جانبداری همه جانبه خود از اسرائیل را پنهان نکرده اند. بایدن، کاملاهریس، اعضای کنگره و وزیر خارجه آمریکا مدام از حق اسرائیل آن هم حق دفاع مشروع حمایت می کنند.

حسن بهشتی پور کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: چگونه می توان ادعا کرد آمریکا خواهان پایان جنگ است وقتی جنایات متعدد اسرائیل در غزه و ترورهای بیشمار در لبنان را دفاع مشروع اسرائیل از خود عنوان می کند و جنایت علیه بشریتی که به دست نتانیاهو رقم خورده را توجیه کرده و تاکید می کنند پشتیبان اسرائیل در دفاع از خود هستیم؟

۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 60289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha