رشد ۳ هزار و ۳۶۰ واحدی شاخص کل بورس/ارزش معاملات از ۷ هزار میلیارد تومان فراتر رفت/ نشانه‌های پایان اصلاح بازار سرمایه/ سهام ریالی پرتقاضا بودند + نقشه بازار

امروز سه شنبه (  ۱۸ خرداد ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۶۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۱۱۵واحد رشد داشت.  بازار امروز همانند روز گذشته با استقبال خریداران همراه بود و نماگر بورس در ۱۵ دقیقه ابتدایی بازار حدود ۳ هزار واحد رشد را نشان میداد. به نظر میرسد با توجه به وضعیت معاملات در چند روز گذشته و افزایش حجم معاملات، اصلاح جبری بازار به اتمام رسیده و بازار در بیشتر نمادهای در حال کفسازی است.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز سه شنبه (  ۱۸ خرداد ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۶۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۱۱۵واحد رشد داشت.  بازار امروز همانند روز گذشته با استقبال خریداران همراه بود و نماگر بورس در ۱۵ دقیقه ابتدایی بازار حدود ۳ هزار واحد رشد را نشان میداد. به نظر میرسد با توجه به وضعیت معاملات در چند روز گذشته و افزایش حجم معاملات، اصلاح جبری بازار به اتمام رسیده و بازار در بیشتر نمادهای در حال کفسازی است. در بازار امروز ریالی ها با برتری تقاضا روبرو بودند. در میان بزرگان دو گروه خودرویی و بانکی پرتقاضا ظاهر شدند. ظرف این دو روز گذشته خودرو و سایپا پرچم دار پرحجم ترین های بازار بودند و معاملاتی رو به بالا داشتند. بعد از گروه خودرو، بانکی ها با اقبال خریداران مواجه شدند که می توان به صفوف خرید صادرات و بانک ملت اشاره کرد، امروز شاهد بازگشایی بزرگترین بانک بورسی یعنی وتجارت نیز بودیم که با بیش از ۵۰۰ میلیون صف خرید در بازگشایی خود توجه بازار را مجددا به سمت بانکی ها معطوف کرد اما نهایتا با افزایش عرضه در ساعت پایانی بازار شاهد عرضه صف وتجارت بودیم. گروه پالایش و فلزات روز پرعرضه و پر خبری را سپری کردند. شبندر با خبر افزایش سرمایه ۳۶۸ درصدی آن مورد تایید مجمع قرار گرفت و شپنا که برنده مزایده خرید سهام شسپا شده بود، با قطعیت این معامله افشای الف زده و متوقف شد.

در میان گروه‌های موثر بر شاخص هموزن، بیمه ای ها بر خلاف روز قبل با فشار فروش روبرو شدند و این برتری عرضه در کلیت بازار و در نیمه دوم کاملا مشهود بود. در گروه حمل و نقل شاهد تحرکات مثبتی بودیم از جمله معاملات قوی نماد حکشتی در روزهای اخیر و نیز حجم معاملات خوب در نماد حریل، زملاد، تلیسه درگروه زراعت از جمله رهایی یافته گان از صفوف فروش بعد از مدت‌ها بودند. نمادهای آپ، سیستم و پرداخت در گروه رایانه با صفوف خرید همراه بودند. گروه ساختمان وسیمان نیز روز پرعرضه ای را سپری کردند.

از جمله بازگشایی امروز که در صدر بیشترین کاهش روزانه قرار داشتند میتوان به بازگشایی حدود ۴۰ درصد منفی در نماد تشتاد و ۳۴ درصد منفی در نماد کسعدی اشاره کرد. نماد فرابورسی وپسا نیز بازگشایی منفی ۳۲ درصدی را شاهد بود.

فولاد تنها نماد اثرگذار منفی بر شاخص کل

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۳ هزار و ۳۶۴ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۱۶۰ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۱۱۵واحد رشد کرد و به رقم ۳۸۳ هزار و ۹۴۲ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از یک میلیون معامله به ارزش ۵۳ هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال انجام دادند.

سهام وبملت، خودرو، رمپنا، وتجارت، پارسیان، فارس بیشترین اثر مثبت و نماد فولاد بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی غکورش، خساپا، خودرو، شپنا، کاما، فملی، اپال از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۵۹ واحد نزول، رقم ۱۷ هزار و ۶۶۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۴۳۹ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۹ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام زاگرس، ومهان، بگیلان بیشترین تاثیر مثبت و نماد غصینو، آریا، دماوند، ذوب بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فتوسا، فگستر، زملارد، شاروم، چخزر، کزغال، کرمان است.

انتهای پیام. /

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 15727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha