تعطیلی تهران شتاب بورس را گرفت / آیا هفته آینده شاخص صعودی است؟

در هفته‌ای که گذشت، شاخص کل بورس تهران با رشدی ۰٫۴ درصدی و قرار گرفتن در سطح ۱٫۳ میلیون واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل ازتجارت‌نیوز، در پایان معاملات آخرین هفته تیر ۱۴۰۰ بازار سهام، شاخص کل بورس با رشدی ۰٫۴۴ درصدی و ورود به کانال یک میلیون و ۳۱۰ هزارتایی به کار خود خاتمه داد. البته این هفته تحت تاثیر تعطیلی شش روزه تهران قرار گرفت و تنها سه روز معاملاتی داشت. با این حال در همین مدت شاخص کل هم‌وزن هم روندی صعودی داشت و ۰٫۳۶ درصد افزایش یافت.

در سه روز معاملاتی این هفته ارزش معاملات بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان بود. رقمی که معادل میانگین معاملات روزانه ۵٫۷ هزار میلیارد تومانی است. شاخص کل بورس در حالی در سطح یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحدی به کار خود پایان داد که روز شنبه هم به این سطح رسیده بود.

اعمال تغییرات در میزان درآمد پالایشی‌ها و همچنین مرتفع شدن بخشی از مشکلات برق کارخانجات سیمانی و فولادی موجب شد تا در این هفته روند شاخص صعودی باشد.

با این حال برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که روند میان مدت بازار سهام صعودی است و هفته آینده هم احتمالا شاهد صعود بورس باشیم. یک کارشنان بازار سهام معتقد است: « با توجه به کسری بودجه ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰، به نظر می‌رسد نرخ دلار از محدوده‌های فعلی بیشتر شود. فروش شرکت‌ها بیشتر شوند و بازار سرمایه به صورت تورمی رشد کند.»

این هفته همچنین قرار بود عرضه اولیه «وهامون» در فرابورس انجام شود که به دلیل تعطیلی روز سه‌شنبه این عرضه به هفته آینده موکول شد.

۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 17792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha