وزیر صمت مهار گرانی های روزافزون را در اولویت کاری قرار دهد

نوری، نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر جدید صمت خواست کنترل قیمت ها و مهار گرانی های روزافزون را در اولویت کاری قرار دهد.

به گزارش گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، غلامرضا نوری قزلجه در جلسه علنی صبح امروز(چهارشنبه، ۹ مهرماه) در نطق میان دستور خود خطاب به وزرای راه، نفت و نیرو خواستار تسریع در اجرای پروژه های اصلی راهی و روستایی، گازرسانی به روستاها و انتقال آب برای رفع کمبود آب شرب و صنعت شهرستان  بستان آباد شد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر تعاون گفت: به وعده ۵ ساله احداث کلینیک تأمین اجتماعی در شهرستان جامه عمل بپوشانند و وزیر کشور نیز پیرو تقاضای قبلی برای اجابت درخواست به حق مردم بستان آباد جهت تغییر نام آن به نام تاریخی و کهن یعنی اوجان و تبدیل برخی روستاها به شهر اقدام کند.

وی در ادامه خطاب به وزیر جهاد کشاورزی خواستار تسریع در رفع تداخل اراضی ملی و غیرملی و رسیدگی به وضعیت بازار و قیمت محصولات کشاورزی و دامی به خصوص سیب زمینی و رسیدگی به تأمین مواد اولیه واحدهای دامداری و مرغداری شد.

نوری قزلجه همچنین خطاب به وزیر میراث فرهنگی اظهار داشت: نسبت به ایجاد پایگاه و موزه اکتشافات به عمل آمده در محل شهر قدیم اوجان دستور عاجل صادر کرده و وزیر راه نیز نسبت به بازنگری در کرایه های حمل و نقل و ایجاد تناسب منطقی اقدام کند و در عملیات راه اندازی آب لجستیک و آسفالت معابر روستایی بازنگری شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه خطاب به وزیر ارتباطات خواستار برقراری و تکمیل هرچه سریع تر زیرساخت های ارتباط تلفنی سیار و ثابت و اینترنت در سطح روستاهای شهرستان شد و از وزیر جدید صمت خواست کنترل قیمت ها و مهار گرانی های روزافزون را در اولویت کاری قرار دهد.

وی افزود: در ماه های گذشته ده ها میلیون نفر از مردم جهت حمایت از تولید و تأمین سرمایه برای فعالیت های اقتصادی کشور با توصیه های مسئولان نظام همراهی کرده و سرمایه های خود را به سمت بورس سوق دادند به امید اینکه رونقی در تولید ثروت برای کشور و سودی متعارف برای سرمایه آنها حاصل شود.

نوری قزلجه ادامه داد: اما متأسفانه سیاست های غلط و برخوردهای دستوری با اقتصاد و مداخله دولت و اقدامات غیرشفاف باعث ریزش شاخص از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار به حدود یک و نیم میلیون واحد شد که بی سابقه ترین ریزش تاریخ بورس سرمایه بوده و باعث متضرر شدن میلیون ها نفر از سرمایه گذاران شد که از رئیس جمهور می خواهیم با اقدامات مقتضی فوری موجبات برگرداندن اعتماد مردم و جلوگیری از تضییع حقوق سرمایه گذاران را فراهم کنند.

این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس در ادامه با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد درگیری نظامی میان دو کشور همسایه شمالی خود یعنی جمهوری آذربایجان و ارمنستان هستیم، عنوان کرد: ضمن ابراز نگرانی از تشدید مناقشه، طرفین را به ترک مخاصمه و خویشتن داری و آغاز مذاکره دعوت می کنیم.

وی افزود: معتقدیم فارغ از تعصبات قومی و دینی باید در چارچوب مقررات بین المللی و اصل حقانیت و مبانی تاریخی عمل شده و ضمن حمایت از استقلال و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان به عنوان بخش جدایی ناپذیر از امت واحده اسلامی خواهان پایان اشغالگری و اجرای قطعنامه های ۴گانه سازمان ملل متحد در ارتباط با موضوع قره باغ و بازگشت به شرایط پیش از سال ۱۹۹۲ هستیم و از دستگاه دیپلماسی می خواهیم در چارچوب مقررات بین المللی و حسن همجواری از روش های سیاسی و حقوقی استفاده کند.

نوری قزلجه در ادامه با تأکید بر اینکه همه ذینفعان در منطقه باید مراقب فتنه انگیزی ها و توطئه های رژیم صهیونیستی باشند که خواهان آرامش برای ترک ها و ارامنه و مسلمانان و مسیحیان نیست بلکه به دنبال آتش افروزی در منطقه برای بقای خویش است، عنوان کرد: امیدواریم درگیری ها تمام شده و مردم منطقه همچون سال های گذشته با تکیه بر مشترکات فرهنگی بر محور یکتاپرستی زندگی مسالمت آمیز داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به روسای قوا گفت: در شرایط جنگ اقتصادی هستیم پس آرایش لازم را چرا نداریم؛ مگر فراموش کرده ایم که راهنمایی کلیدی امام راحل(ره) برای ما وحدت کلمه بود پس این اتحاد در ارتباطات ما کجاست و مگر ندیدیم در شیوع کرونا علیرغم اینکه غافلگیر شده بودیم و آماده نبودیم توانسته موفق شویم و بر آن غلبه کنیم.

وی اضافه کرد: آیا روسای قوا تریبون های دیگری به غیر از این تریبون ها ندارند که حرف یکدیگر را بشنوند و حرف بزنند و از این طریق مدام ناامیدی و استرس را به جامعه تزریق نکنند؛ مگر قرار نیست قانون اساسی روابط را تنظیم کند پس چرا این همه تداخل در امور است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به ترامپ خاطرنشان کرد: شما این روزها دم از مذاکره می زنید اما با خروج از برجام راه را بستید و شما هرکس بعد از شما بیاید این را بداند که ملت ایران ملت صلح و تعامل و گفتگو بوده و اشکال از طرف شماست و مادامی که از در تحریم و تهدید وارد شوید پاسخ دندان شکن و منزوی کننده ای دریافت خواهید کرد کما اینکه تا کنون اینگونه بوده و بدانید باید با زبان تکریم با ایران بزرگ سخن بگویید.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: 1967

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha