خبر مهم برای دارندگان دسته چک‌های قدیمی

براساس آمار چک‌های مبادله‌ای در خردادماه سال ۱۴۰۲ بیش از ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۵۰۳۶ هزار میلیارد ریال مبادله‌ شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد، ۳ درصد و از نظر مبلغ، ۴.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تازه‌ترین آمار بانک مرکزی از وضعیت مبادلات چک نشان می‌دهد، طی خرداد ماه ۱۴۰۲، ۹۱.۷ درصد از کل چک‌های مبادله‌شده در سامانه چکاوک وصول شده است. این نسبت از نظر مبلغی نیز معادل ۸۸.۴ درصد است.

درصد تعداد و مبلغ چک‌های وصول‌شده در ماه قبل از آن (اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲) به ترتیب معادل ۹۲.۲ درصد و ۸۹.۳ درصد بوده است. همچنین این نسبت در ماه مشابه سال قبل به ترتیب برابر ۹۰.۵ درصد و ۸۹.۱ درصد بوده است.

از ابتدای مهرماه،‌ چک‌های قدیمی فقط در بانک خودشان پذیرفته می‌شوند

پیشتر بانک مرکزی در بخشنامه‌ شماره ۷۹۹۶۶ در تاریخ ۱۴۰۲/۴/۷ به شبکه بانکی اعلام کرداز ابتدای مهرماه سال جاری، چک‌های قدیمی (چک‌های بدون نیاز به ثبت و تایید در سامانه صیاد) فقط در شعب بانک‌های صادرکننده دسته چک پذیرفته می‌شوند و دارندگان این دسته‌چک‌ها در فرصت باقی‌مانده می‌توانند به شعب خود مراجعه کرده و دسته‌چک صیادی جدید دریافت کنند.

در همین زمینه لازم به ذکر است چک‌های جدید بنفش‌رنگ که الزام ثبت و تایید در سامانه صیاد دارند مورد اقبال عمومی بوده و ۸۸.۴ درصد چک‌های مبادله‌شده از چک‌های جدید بوده است.

۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 45501
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha