بورس ریخت / بانکی‌ها صعود کردند + نقشه بازار

امروز نمادهای وبملت، وبصادر و وتجارت از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در معاملات روز چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۵ هزار و ۸۰۴ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۷۵ هزار و ۴۹۲ واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۲ هزار و ۲ واحدی در رقم ۶۷۲ هزار و ۹۶۸ واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت ۷۸ واحدی به رقم ۲۲ هزار و ۲۰۶ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش ۶۷۲ واحد به سطح ۱۱۷ هزار و ۲۲۷ واحد رسید. 

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هشتمین روز متوالی منفی شد و ۴۱۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد وبملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۱۰۳ میلیارد تومان بود. پس از وبملت، نمادهای فملی، فولاد، خودرو و خساپا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای وبصادر، غفارس، وخاور، دابور و ثباغ تعلق داشت.

030323

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، وامید و فملی نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای وبملت، وبصادر و وتجارت از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای زاگرس، خاور و انتخاب بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای تجلی، سامان و ساوه نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد وبملت بیشترین تراکنش را داشت و وتجارت و فولاد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز شفام، خاور و غویتا بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۱ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۵ هزار و ۷۳۹ میلیارد تومان بود که ۴۹ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۱۵ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۲ هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان رسید. 

030323

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد وبملت بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۲۳۴ میلیارد تومان بود. 

پس از وبملت، وتجارت بیشترین ارزش معاملات را داشت و فملی رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فولاد و وامید در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام وبملت با تعداد یک میلیارد و ۳۹ میلیون و ۵۱ هزار و ۸۳ سهم در صدر قرار گرفته است. وتجارت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به ذوب تعلق داشت. دو نماد شستا و وبصادر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات چهارشنبه، ۵۰ نماد صف خرید داشتند و ۳۰۰ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۵۷ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۱۸ درصدی به ۵۴۶ میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس ریخت / بانکی‌ها صعود کردند

۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: 56429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha