جزئیات سبزپوشی سهام خودرویی‌ها در بورس

شهرام عجمی کارشناس بازار سرمایه گفت: هیجان کاذبی به بازار سرمایه ما وارد شده به‌طوری که در یک ماه اخیر شاهد صف خرید و یا بالعکس صف فروش در  گروه خودرویی بودیم و در واقع تعادلی در روند آن وجود نداشت.

گروه بورس پایگاه خبری رادار اقتصاد؛  سهامداران گروه خودرویی از سود هنگفت خوبی در چند ماه گذشته منتفع شدند که با ورود به سقوط یک ماه اخیر بازار سرمایه با اصلاح قیمتی حدود ۶۰ درصدی مواجه شدند.

در همین راستا نمادهایی همچون خساپا  و  خودردو که روند آنها برای فعالان بازار سرمایه بار روانی داشت با افشای اطلاعات حدود یک هفته بسته ماند.

بسته شدن این نمادها توانست تا مانعی برای اصلاح بیشتر و کاهش درصدهای منفی آن شود. همچنین با توجه به اینکه نمادهای خودرویی به نوعی نقش لیدر بازارسرمایه را دارد با بسته ماندن آنها مانعی برای ریزش بیشتر شاخص کل بورس به وجود آمد.

از آغاز هفته معاملات بازار سهام روال بهتری نسبت به روزهای اخیر پیدا کرده است که با بازگشایی خودرویی‌ها در روز خوب بازار و مثبت شدن نمادهای این گروه، سهامداران امید بیشتری برای رشد نمادهای مذکور و همچنین تثبیت شاخص کل بورس در کانال صعود پیدا کردند.

شهرام عجمی کارشناس بازار سرمایه در گفتوگو با خبرنگار بورس رادار اقتصاد درمورد واکنش گروه خودرویی در بازار سرمایه مطرح کرد: هیجان کاذبی به بازار سرمایه ما وارد شده به‌طوری که در یک ماه اخیر شاهد صف خرید و یا بالعکس صف فروش در  گروه خودرویی بودیم و در واقع تعادلی در روند آن وجود نداشت.

عجمی ادامه داد: در واقع زمانی که گروه خودرویی در شیب نزولی تندی قرار داشت، هیچ اتفاق ناگواری برای صنعت پیش نیامده بود که انتظار اصلاح و ریزش شدید باشیم؛ همچنین در حال حاضر گشایشی برای این گروه خودرویی به وجود نیامده که به یک‌باره صف‌های خرید ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیونی برای آن تشکیل شود. بنابراین شرایط جًوی مهمترین فاکتور تغییر رویکرد آن است.

وی تشریح کرد: البته قیمت‌گذاری شرکت‌های خودروسازی در این رشد بی‌تاثیر نبوده و با افزایش قیمت سواری‌ها که به دلیل گرانی نرخ ارز و در امتداد آن ازدیاد بهای تمام شده آنها بود، ارزش نمادهای مروبط نیز افزایش یافت.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت فلزات اساسی در سهام خورویی‌ها تاثیرگذار است؟ بیان کرد: نرخ ارز افزایش پیدا کرده و از طرفی قیمت امروز فلزات هم ‌تراز با زمانی که قیمت دلار درمحدوده ۱۸ هزار تومان وجود داشت، معامله می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: انتقادی به سهامداران عمده‌ که در تعادل سازی نمادهای خودرویی منفعل بودند وارد است چراکه با توجه به شرایط فعلی سزاوار بود  در زمانی که صف خرید فروش دارد به اندازه معقولی سهم عرضه کند و تقاضاها را پاسخگو باشد و همچنین در زمانی که صف فروش به وجود می‌آید، سهام‌ها را خریداری و عرضه را جمع کند.

عجمی گفت: وقتی که سهامدارعمده در سقف قیمتی نمیتواند بفروشد و در کف قیمتی نمی تواند حمایتی کند، طبیعتا در عرضه و تقاضای بازار تاثیر میگذارد.

انتهای پیام./

۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
کد خبر: 1254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha