انتظار می‌رود با توجه به پیشرفت بازار سهام، کانون کارگزاران بیش از پیش فعالانه عمل کند

مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه گفت: کانون کارگزاران تاکنون به خوبی به نیازهای کارگزاری‌ها پاسخ داده شده و در قالب اساس و چارچوب‌های معین، عملکرد بسیار مناسبی را در این خصوص به ثمر رسانه است.

گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ کارگزاران به عنوان یکی از ارکان اصلی بازار سرمایه نقش مهمی در رشد و توسعه بازار سهام طی چهار دهه فعالیت بورس اوراق بهادار داشته‌اند. کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار به‌عنوان یک نهاد صنفی برای تحقق اهداف فعالان صنعت کارگزاری در روند توسعه‌ای این صنعت سهم به سزایی دارد. براین اساس انتخابات هیات‌مدیره این کانون در مقطع فعلی اهمیت فراوانی دارد و فردا ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ٢٧ آبان‌ در محل شرکت بورس تهران، ترکیب هیات مدیره ٧ نفره کانون کارگزاران با رای ۱۰۸ کارگزار مشخص می‌شود.

فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس رادار اقتصاد عملکرد کانون کارگزاران در دوره‌های پیشین اظهار کرد: سه دوره‌ عضو هیات مدیره کانون کارگزاران بودم و در هر دوره تلاش‌های مستمری برای ارتقاء جایگاه این تشکل و تعامل با نهادهای فعال بازار سرمایه داشتیم.

آقابزرگی بیان کرد: کانون کارگزاران در دوره‌های پیشین سعی داشته تا با سیاست‌ همفکری و همیاری درخصوص وضع قوانین و مقررات لازم در صنعت کارگزاری گام بردارد و البته در این زمینه نیز اقدامات خوبی به ثمر رسید.

وی تشریح کرد: مباحث مربوط به آموزش و فرهنگسازی فعالان بازار سرمایه از دریچه صنعت کارگزاری و با رویکرد و محوریت کارگزارها نیز جزء اصل و اساس کانون کارگزاران بوده و امیدواریم همچون گذشته که مرحله به مرحله ارتقاء داشته است، در این دوره نیز با انتخاب صحیح و بهینه هیات مدیره پیشرفت خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه مطرح کرد: در رابطه با پیگیری مطالبات و خواسته‌ کارگزاری‎‌ها، گفت: تاکنون به خوبی به نیازهای کارگزاری‌ها پاسخ داده شده و این کانون در قالب اساس و چارچوب‌های معینی که دارد، عملکرد بسیار مناسبی را به ثبت رسانده است.

آقابزرگی معتقد است: تاکنون با چالش و مشکل خاصی در روابط و سازوکارهای این تشکل رو به رو نشده‌ایم اما با این حال بازهم انتظار می‌رود با توجه به پیشرفت بازار سهام، کانون کارگزاران بیش از پیش فعالانه عمل کند و در خصوص تعامل با نهادهای موثر بازار سرمایه و غیره اقدامات ویژه‌ای را به ثمر برساند.

۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 6919

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha